Prijeđite na glavni sadržaj

  PODIJELI SADRŽAJ

Izvješće o provedbi stručnih skupova-samovrjednovanje strukovnih škola

  Datum objave: 12. rujna 2016.

Unija vještina

  5. ožujka 2025.

VIII. Dani strukovnih nastavnika

  3. prosinca 2024.

Blagdanska čestitka

  21. prosinca 2023.

PRAKSA ZA NASTAVNIKE – 4. CIKLUS

  13. studenoga 2023.

UNESCO-UNEVOC foto natječaj

  8. kolovoza 2023.

Europska godina vještina

  10. ožujka 2023.

Blagdanska čestitka

  22. prosinca 2022.

Obavijest

  4. travnja 2022.

Blagdanska čestitka Agencije

  24. prosinca 2021.

Sretan Svjetski dan učitelja!

  5. listopada 2021.

UVOD

Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih je od 2014. članica Europske mreže za osiguravanje kvalitete u strukovnom obrazovanju i osposobljavanju (EQAVET mreža) i Nacionalna referentna točka za osiguravanje kvalitete strukovnog obrazovanja i osposobljavanja u Hrvatskoj (QAVET.HR). Kao Nacionalna referentna točka Agencija aktivno sudjeluje u radu mreže te je, u sklopu programa Erasmus+, u razdoblju od travnja 2016. do ožujka 2017. godine provodila Erasmus+ projekt „Potpora nacionalnim referentnim točkama za Europsko osiguravanje kvalitete strukovnog obrazovanja i osposobljavanja (EQAVET NRP)“, a u razdoblju od travnja 2017. do ožujka 2019. godine provodi Erasmus+ projekt „Potpora nacionalnim referentnim točkama za Europsko osiguravanje kvalitete strukovnog obrazovanja i osposobljavanja (EQAVET NRP)“. Osnovni cilj navedenih projekata je kontinuirano unaprjeđivanje sustava osiguravanja kvalitete strukovnog obrazovanja i osposobljavanja na nacionalnoj razini, a u skladu s Preporukom Europskog parlamenta i Vijeća Europske unije o uspostavljanju Europskog referentnog okvira za osiguravanje kvalitete u strukovnom obrazovanju i osposobljavanju (EQARF).
 
Projekti koje Agencija provodi su osmišljeni sa svrhom jačanja mehanizama osiguravanja kvalitete strukovnog obrazovanja i osposobljavanja te procesa samovrednovanja u kontekstu provedbe programa EQAVET mreže. U okviru projektnih prioriteta, jedan se odnosi na jačanje suradnje između nacionalnih referentnih točaka, a drugi na produbljivanje kulture osiguranja kvalitete u strukovnom obrazovanju i osposobljavanju, Agencija se posebno usmjerila na osmišljavanje aktivnosti jačanja kapaciteta i podrške provedbi procesa samovrednovanja u strukovnim školama, odnosno fazi evaluacije i procjene dosad ostvarenih rezultata u provedbi tog procesa, kako bi se što bolje definirala područja na kojima dalje treba djelovati, a s ciljem unapređenja postojećeg modela osiguravanja kvalitete i procesa samovrjednovanja.

STRUČNI SKUPOVI – SAMOVRJEDNOVANJE STRUKOVNIH ŠKOLA

U sklopu produbljivanja kulture osiguravanja kvalitete u strukovnom obrazovanju i osposobljavanju, a u okviru navedenih projekata, provodile su se i aktivnosti stručnog usavršavanja za strukovne škole, s ciljem pružanja kontinuirane podrške strukovnim školama u provedbi procesa samovrjednovanja.

KVALITATIVNI POKAZATELJI PROVEDBE

Cilj stručnih skupova koji su organizirani bio je:
  • Informirati strukovne škole o EQAVET-ovom okviru osiguravanja kvalitete
  • Predstaviti rezultate kvalitativne analize za unapređenje modela i provedbu procesa samovrjednovanja
  • Poduprijeti strukovne škole u procesu osiguravanja kvalitete i provedbi procesa samovrjednovanja
  • Razmijeniti iskustva i primjere dobre prakse
Teme stručnih skupova:
  • Europski referentni okvir za osiguravanje kvalitete u strukovnom obrazovanju i osposobljavanju (EQAVET okvir), EQAVET preporuka, EQAVET kriteriji i pokazatelji kvalitete i preporučene aktivnosti koje provede  pružatelji strukovnog obrazovanja kada uspostavljaju  interno osiguravanje kvalitete.
  • Analiza Hrvatskog modela osiguravanja kvalitete i procesa samovrjednovanja (iskustva u provedbi procesa samovrednovanja, Priručnik za samovrjednovanje i mrežni alata e-Kvaliteta).
  • Primjeri dobre prakse strukovnih škola (iskustva koja su predstavili sudionici iz: Škole za medicinske sestre Vrapče, Medicinske škole Rijeka, Obrtničke škole Požega, Zdravstvene škole Split, Tehničke škole Čakovec, Srednje škole Matije Antuna Reljkovića Slavonski Brod, Pomorske škole Bakar, Ekonomske i trgovačke škole Dubrovnik i Strojarske i prometne škole Varaždin).

Analiza upitnika za vrednovanje skupa (10 pitanja) na uzorku od 94 sudionika

Kliknite na sliku za uvećani prikaz.

Kliknite na sliku za uvećani prikaz.

Kliknite na sliku za uvećani prikaz.

KVANTITATIVNI POKAZATELJI PROVEDBE

U sklopu Erasmus+ projekta „Potpora nacionalnim referentnim točkama za Europsko osiguravanje kvalitete strukovnog obrazovanja i osposobljavanja (EQAVET NRP)“, 1.4.2016.-31.3.2017., tijekom ožujka 2017. godine održana su 4 regionalna stručna skupa: Rijeka (13.3.2017.), Zagreb (17.3.2017.), Osijek (24.3.2017.) i Split (27.3.2017.). Na ove stručne skupove je pozvano ukupno 100 sudionika iz 302 ustanove za strukovno obrazovanje. Na stručnim skupovima je sudjelovalo 125 sudionika iz 71 strukovne škole.
 
U sklopu Erasmus+ projekta „Potpora nacionalnim referentnim točkama za Europsko osiguravanje kvalitete strukovnog obrazovanja i osposobljavanja (EQAVET NRP)“, 1.4.2017.-31.3.2019., tijekom svibnja-srpnja 2017. godine održano je 8 regionalnih stručnih skupova: Zagreb (25.5.2017.), Osijek (30.5.2017.), Zadar (1.6.2017.), Rijeka (5.6.2017.), Slavonski Brod (8.6.2017.), Zagreb (12.6.2017.), Split (28.6.2017.) i Zagreb (7.7.2017.). Na ove je stručne skupove pozvano ukupno 360 sudionika iz 302 ustanove za strukovno obrazovanje. Na stručnim skupovima je sudjelovalo 253 sudionika iz 144 strukovne škole.

U sklopu dva Erasmus + projekta „Potpora nacionalnim referentnim točkama za Europsko osiguravanje kvalitete strukovnog obrazovanja i osposobljavanja (EQAVET NRP)“, od ukupno 460 pozvanih sudionika iz 302 ustanove za strukovno obrazovanje na 12 regionalnih stručnih skupova sudjelovalo je ukupno 378 sudionika iz 215 strukovnih škola. 

Kliknite na sliku za uvećani prikaz.

 

Ciklus od 12 regionalnih stručnih skupova, održanih od ožujka do srpnja 2017. godine, organiziran je s ciljem predstavljanja tema vezanih za uspostavljanje kulture kvalitete u sustavu strukovnog obrazovanja i osposobljavanja i njezino osiguravanje, s posebnim naglaskom na predstavljanje rezultata analize Hrvatskog modela osiguravanja kvalitete i procesa samovrjednovanja, kojeg strukovne škole provode, a koja je proveden u sklopu projekta, te razmjenu iskustava sudionika stručnih skupova u provedbi procesa samovrednovanja. Na taj način Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih pruža potporu školama u provedbi procesa samovrjednovanja i jača kapacitete sustava za provedbu procesa osiguravanja kvalitete, čime aktivno doprinosi realizaciji ciljeva i mjera definiranih Programom razvoja sustava strukovnog obrazovanja i osposobljavanja.