Samovrjednovanje ustanova za strukovno obrazovanje
Metodologija samovrjednovanja ustanova za strukovno obrazovanje
pdf (629.90 KB)
Priručnik za samovrjednovanje
pdf (6.58 MB)
Novi Eramus+ EQAVET NRP projekt za razdoblje 2021. – 2023.
3. prosinca 2021.
Djelatnost Agencije, koja je definirana Zakonom o Agenciji za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih (NN 24/10), Zakonom o strukovnom obrazovanju (NN 30/09, 25/18, 69/22) i Zakonom o obrazovanju odraslih (NN 144/21), obuhvaća i poslove sudjelovanja u postupcima vrednovanja, samovrednovanja i vanjskog vrednovanja u sustavu strukovnog obrazovanja i obrazovanja odraslih.
Temeljem zakonodavnog okvira i svoje nadležnosti Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih je uključena u razvoj i unapređenje sustava osiguravanja kvalitete, u partnerskom odnosu sa školama radi na podizanju svijesti o važnosti kulture kvalitete, pruža kontinuiranu podršku strukovnim školama u provedbi procesa samovrjednovanja te daje glavne preporuke u poticanju razvoja unutarnjeg sustava osiguravanja kvalitete.
Također, Agencija sudjeluje u radu EQAVET mreže i Nacionalna je referentna točka za osiguravanje kvalitete strukovnog obrazovanja i osposobljavanja u Hrvatskoj (QAVET.HR, www.qavet.hr).
U sklopu produbljivanja kulture osiguravanja kvalitete u strukovnom obrazovanju i pružanja podrške strukovnim školama u provedbi procesa samovrjednovanja Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih od implementacije samovrjednovanja provodi sljedeće aktivnosti:
- kontinuirana savjetodavna podrška školama u provedbi procesa samovrjednovanja
- provedba stručnih usavršavanja za povjerenstva za kvalitetu i školske timove za samovrjednovanje
- praćenje provedbe procesa samovrjednovanja – izvješća o samovrjednovanju
- posjeti školama, povjerenstvima za kvalitetu i školskim timovima za samovrjednovanje sa svrhom podrške
- izvješćivanje o procesu samovrjednovanja.
U ustanovama za strukovno obrazovanje u Republici Hrvatskoj proces samovrjednovanja je, kao dio sustava osiguranja kvalitete strukovnog obrazovanja, razvijen na preporukama Europskog referentnog okvira za osiguranje kvalitete u strukovnom obrazovanju i osposobljavanju (EQAVET), a škole ga provode sukladno Zakonu o strukovnom obrazovanju (NN 30/09, 25/18, 69/22).
U procesu samovrjednovanja škole samostalno i uz punu odgovornost procjenjuju kvalitetu svoga rada s ciljem sustavnog unaprjeđenja. Samovrjednovanje se povodi tijekom školske godine i škole ga provode za sljedeća prioritetna područja: planiranje i programiranje rada, poučavanje i podrška učenju, postignuća učenika i ishodi učenja, materijalni uvjeti i ljudski potencijali te profesionalni razvoj radnika ustanove, suradnja unutar ustanove za strukovno obrazovanje i suradnja s ostalim dionicima te promicanje ustanove i upravljanje (ustanova i kvaliteta). Svako prioritetno područje je podijeljeno u nekoliko područja kvalitete koja su opisana kriterijima kvalitete. Prema kriterijima kvalitete škole procjenjuju razinu svoje uspješnosti u provedbi odgojno-obrazovnog procesa te planiraju unaprjeđenje svoga rada.
O provedenom procesu samovrjednovanja ustanova za strukovno obrazovanje sastavlja izvješće o samovrjednovanju te prema rezultatima provedenog procesa planira i provodi unapređenja svog rada.
U procesu samovrjednovanja škole koriste mrežni alat za samovrjednovanje e-Kvaliteta (www.asoo.hr), Priručnik za samovrjednovanje (ASOO, 2012.) i Metodologiju samovrjednovanja ustanova za strukovno obrazovanje (ASOO, 2020.).
Samovrjednovanje škole prati i vrjednuje Povjerenstvo za kvalitetu koje imenuje tijelo upravljanja ustanove za strukovno obrazovanje. Povjerenstvo za kvalitetu ima pet članova, ravnatelj ustanove je u predsjednik Povjerenstva, a druga četiri člana su predstavnici nastavničkog vijeća, polaznika, roditelja i dionika na prijedlog osnivača.
Za operativnu provedbu procesa samovrjednovanja zadužen je školski tim za samovrjednovanje kojeg imenuje ravnatelj ustanove i koji ima tri člana iz reda nastavnika i stručnih suradnika.
Metodologija samovrjednovanja ustanova za strukovno obrazovanje_2020.
Priručnik za samovrjednovanje_2012.
Metodologija samovrjednovanja ustanova za strukovno obrazovanje
pdf (629.90 KB)
Priručnik za samovrjednovanje
pdf (6.58 MB)
PODIJELI SADRŽAJ