Prijeđite na glavni sadržaj

  PODIJELI SADRŽAJ

Samovrjednovanje ustanova za strukovno obrazovanje

Djelatnost Agencije, koja je definirana Zakonom o Agenciji za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih (NN 24/10), Zakonom o strukovnom obrazovanju (NN 30/09, 25/18, 69/22) i Zakonom o obrazovanju odraslih (NN 144/21), obuhvaća i poslove sudjelovanja u postupcima vrednovanja, samovrednovanja i vanjskog vrednovanja u sustavu strukovnog obrazovanja i obrazovanja odraslih.

Temeljem zakonodavnog okvira i svoje nadležnosti Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih je uključena u razvoj i unapređenje sustava osiguravanja kvalitete, u partnerskom odnosu sa školama radi na podizanju svijesti o važnosti kulture kvalitete, pruža kontinuiranu  podršku strukovnim školama u provedbi procesa samovrjednovanja te daje glavne preporuke u poticanju razvoja unutarnjeg sustava osiguravanja kvalitete.

Također, Agencija sudjeluje u radu EQAVET mreže i Nacionalna je referentna točka za osiguravanje kvalitete strukovnog obrazovanja i osposobljavanja u Hrvatskoj (QAVET.HR, www.qavet.hr).

U sklopu produbljivanja kulture osiguravanja kvalitete u strukovnom obrazovanju i pružanja podrške strukovnim školama u provedbi procesa samovrjednovanja Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih od implementacije samovrjednovanja provodi sljedeće aktivnosti:

  • kontinuirana savjetodavna podrška školama u provedbi procesa samovrjednovanja
  • provedba stručnih usavršavanja za povjerenstva za kvalitetu i školske timove za samovrjednovanje
  • praćenje provedbe procesa samovrjednovanja – izvješća o samovrjednovanju
  • posjeti školama, povjerenstvima za kvalitetu i školskim timovima za samovrjednovanje sa svrhom podrške
  • izvješćivanje o procesu samovrjednovanja.

U ustanovama za strukovno obrazovanje u Republici Hrvatskoj proces samovrjednovanja je, kao dio sustava osiguranja kvalitete strukovnog obrazovanja, razvijen na preporukama Europskog referentnog okvira za osiguranje kvalitete u strukovnom obrazovanju i osposobljavanju (EQAVET), a škole ga provode sukladno Zakonu o strukovnom obrazovanju (NN 30/09, 25/18, 69/22).

U procesu samovrjednovanja škole samostalno i uz punu odgovornost procjenjuju kvalitetu svoga rada s ciljem sustavnog unaprjeđenja. Samovrjednovanje se  povodi tijekom školske godine i škole ga provode za sljedeća prioritetna područja: planiranje i programiranje rada, poučavanje i podrška učenju, postignuća učenika i ishodi učenja, materijalni uvjeti i ljudski potencijali te profesionalni razvoj radnika ustanove, suradnja unutar ustanove za strukovno obrazovanje i suradnja s ostalim dionicima te promicanje ustanove i upravljanje (ustanova i kvaliteta). Svako prioritetno područje je podijeljeno u nekoliko područja kvalitete koja su opisana kriterijima kvalitete. Prema kriterijima kvalitete škole procjenjuju razinu svoje uspješnosti u provedbi odgojno-obrazovnog procesa te planiraju unaprjeđenje svoga rada.

O provedenom procesu samovrjednovanja ustanova za strukovno obrazovanje sastavlja izvješće o samovrjednovanju te prema rezultatima provedenog procesa planira i provodi unapređenja svog rada.

U procesu samovrjednovanja škole koriste mrežni alat za samovrjednovanje e-Kvaliteta (www.asoo.hr), Priručnik za samovrjednovanje (ASOO, 2012.) i Metodologiju samovrjednovanja ustanova za strukovno obrazovanje (ASOO, 2020.).

Samovrjednovanje škole prati i vrjednuje Povjerenstvo za kvalitetu koje imenuje tijelo upravljanja ustanove za strukovno obrazovanje. Povjerenstvo za kvalitetu ima pet članova, ravnatelj ustanove je u predsjednik Povjerenstva, a druga četiri člana su predstavnici nastavničkog vijeća, polaznika, roditelja i dionika na prijedlog osnivača.

Za operativnu provedbu procesa samovrjednovanja zadužen je školski tim za samovrjednovanje kojeg imenuje ravnatelj ustanove i koji ima tri člana iz reda nastavnika i stručnih suradnika.

Metodologija samovrjednovanja ustanova za strukovno obrazovanje_2020.

Priručnik za samovrjednovanje_2012.