EQAVET: Nacionalne referentne točke
Plakat "EQAVET ciklus osiguravanja kvalitete"
pdf (1.26 MB)
Predstavljeni su nacionalni rezultati istraživanja PIAAC
10. prosinca 2024.
Svečano otvoren 18. Tjedan cjeloživotnog učenja
3. prosinca 2024.
Agencija je nositelj Erasmus+ projekta EQAVET Nacionalne referentne točke (EQAVET NRP) za osiguravanje kvalitete u strukovnom obrazovanju kojim se podupire rad Agencije kao nacionalne referentne točke za EQAVET u Hrvatskoj, u skladu s funkcijama i odgovornostima definiranima u Preporuci Vijeća EU (2020.). Projekt traje od 1. rujna 2023. do 31. kolovoza 2026. godine), a ukupna vrijednost projekta iznosi 352.191,00 eura, od čega se 85% financira iz Erasmus+ programa.
Projekt je usredotočen na prioritete određene Strateškim planom EQAVET-a za 2022.-2023. i Preporukom Vijeća o praćenju osoba s kvalifikacijom (2017.), odnosno na jačanje suradnje među nacionalnim referentnim točkama, daljnji razvoj nacionalnog okvira za osiguravanje kvalitete u strukovnom obrazovanju i osposobljavanju s naglaskom na praćenje osoba s kvalifikacijom te produbljivanje osiguravanja kvalitete SOO-a kroz suradnju s dionicima.
Jačanje suradnje sa svrhom razmjene znanja, zajedničkog učenja i transfera inovacija organizirano je kroz studijske posjete referentnim točkama drugih država članica EU i dvije aktivnosti suradničkog učenja u Hrvatskoj na teme upotrebe IKT-alata u osiguravanju kvalitete i internom sustavu osiguravanja kvalitete.
Uz to, nastavlja se suradnja na unapređenju europskog peer reviewa (kolegijalne procjene) s referentnim točkama Finske, Slovenije i Estonije. Projektom se predviđa osuvremenjivanje postojeće procedure i alata za kolegijalnu procjenu provjerom održivosti područjā kvalitete i pridruženih kriterija, a sa svrhom aktivne promocije kolegijalne procjene kao vanjskog vrednovanja na dobrovoljnoj osnovi koje značajno doprinosi osiguravanju kvalitete u školama.
Nadovezujući se na prethodni ciklus Agencija je proširila aktivnost nacionalnih kolegijalnih procjena. U trenutnom ciklusu planirano je sudjelovanje 6 škola podijeljenih u 2 klastera. Škole u svojem klasteru međusobno će se organizirati i provesti kolegijalnu procjenu u svakoj školi. Na temelju prijašnjih iskustava i povratnih informacija od 6 novih škola izradit će se tečaj i priručnik za pripremu kolega sustručnjaka/kritičkih prijatelja (peers).
Daljnji razvoj nacionalnog modela za praćenje učenika nakon završetka školovanja jedna je od najvažnijih aktivnosti projekta, a provodi se u suradnji sa strukovnom školama. Praćenje se provodi s ciljem dobivanja informacija o karijerama osoba koje su završile programe strukovnog obrazovanja i osposobljavanja te dobivanja povratnih informacija o sadržaju i izvedbi obrazovnog procesa, zbog čega je ono od iznimne važnosti kako sustavu tako i školama. Novi ciklus praćenja bit će proveden 2024./2025. godini u 30 strukovnih škola na generaciji koja je završila školovanje 2024. godine.
Kao dio nacionalne metode osiguravanja kvalitete Agencija će u sklopu projekta izraditi priručnik o provedbi kolegijalnog opažanja. Priručnik će se napraviti prema informacijama stručnjaka i sudionika radionica koje će provesti Agencija. Izrada svih priručnika poslužit će za bolju diseminaciju projektnih rezultata među pružateljima strukovnog obrazovanja i lakšeg samoinicijativnog korištenja razvijenih alata i metodologija za osiguravanje kvalitete.
Razvoj kulture kvalitete provodi se indirektno kroz sve projektne aktivnosti, a direktan pristup kontinuiranoj promociji kulture kvalitete provodit će se organizacijom radionica za ravnatelje i koordinatore samovrjednovanja u četiri regije. Ovim radionicama pružit će se školama primjeri iz prakse te omogućiti aktivnim sudjelovanjem stvaranje praktičnih primjera za unutarnje osiguravanje kvalitete.
U sklopu projekta Agencija nastavlja s organizacijom konferencija za predstavnike srednjih strukovnih škola o osiguravanju kvalitete. Ukupno će se organizirati 3 konferencije, svake godine po jedna. Konferencija se organizira sa svrhom promocije kulture kvalitete i jačanja kapaciteta strukovnih škola u procesu samovrjednovanja i vanjskog vrednovanja.
Projektom se također nastavlja informiranje široke mreže dionika u strukovnom obrazovanju o procesu uspostave nacionalnih pokazatelja kvalitete te daljnjeg jačanja kapaciteta strukovnih škola u procesu osiguravanja kvalitete kroz samovrednovanje i komplementarne alate. Više detalja o aktivnostima i rezultatima projekta i relevantne publikacije o osiguravanju kvalitete nalaze se na web stranicama projekta https://qavet.hr.
Plakat "EQAVET ciklus osiguravanja kvalitete"
pdf (1.26 MB)
PODIJELI SADRŽAJ