Cjeloživotno učenje
Poziv za iskaz interesa za izlaganje na Državnom natjecanju učenika strukovnih škola WorldSkills Croatia 2025.
10. ožujka 2025.
Posjet službene delegacije Republike Sjeverne Makedonije
4. prosinca 2024.
Posjet delegacije Republike Koreje Agenciji za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih
26. rujna 2024.
Potpisan Sporazum o suradnji između ASOO-a i slovenskog CPI-a
9. srpnja 2024.
Cjeloživotno učenje odnosi se na “svaku aktivnost učenja tijekom cijelog života s ciljem unaprjeđenja znanja, vještina i kompetencija u okviru osobnog, građanskog, društvenog ili profesionalnog djelovanja pojedinca“. Ono obuhvaća učenje u svim životnim razdobljima (od rane mladosti do starosti) i u svim oblicima u kojima se ostvaruje (formalno, neformalno i informalno). (Commission of the European Communities, 2001., Making a European Area of Lifelong Learning a Reality.)
Agencija kontinuirano ulaže značajne napore u promociji i razvoju cjeloživotnog učenja i obrazovanja, a posebno provedbom nacionalne obrazovane kampanje Tjedan cjeloživotnog učenja. Više informacija možete pronaći na www.cjelozivotno-ucenje.hr
Koncept cjeloživotnog učenja zamisao je usustavljivanja učenja u svim životnim razdobljima (od rane mladosti do starosti) i u svim oblicima u kojima se ostvaruje (formalno, neformalno i informalno). Učenje je pritom kontinuirani proces u kojem su rezultati i motiviranost pojedinca za učenje u određenom životnom razdoblju uvjetovani znanjem, navikama i iskustvima učenja stečenima u mlađoj životnoj dobi. Uz koncept cjeloživotnog učenja najčešće se vezuju ciljevi ekonomske prirode, primjerice postizanje veće konkurentnosti i trajne zapošljivosti. S druge strane ne smiju se zanemariti jednako važni ciljevi koji pridonose aktivnijoj ulozi pojedinca u društvu. Ti su ciljevi poticanje društvene uključenosti, razvoj aktivnoga građanstva te razvijanje individualnih potencijala pojedinaca.
Literatura:
- Commission of the European Communities(2000) ‘A Memorandum on Lifelong Learning’, Commission Staff Working Paper SEC (2000) 1832, Brussels
- Commission of the European Communities(2001) ‘Making a European Area of Lifelong Learning a Reality’ , COM(2001) 678 final, Brussels
- Commission of the European Communities (2006) ‘Adult learning: It is never too late to learn’, Communication from the Commission, COM(2006) 614 final, Brussels
- HAZU (2004) Deklaracija o znanju- Hrvatska temeljena na znanju i primjeni znanja, Zagreb
- Lifelong Learning in Europe: Moving towards EFA Goals and the CONFINTEA V Agenda Call to Action (2002) ‘Sofia Conference on Adult Education 9th November 2002’, Sofia
- MZOŠ (2005) Plan razvoja sustava odgoja i obrazovanja 2005. – 2010., Zagreb
- MZOŠ (2004) ‘Strategija obrazovanja odraslih’ Povjerenstvo vlade RH za obrazovanje odraslih, Zagreb
- PASTUOVIĆ, N. (1999) Edukologija : integrativna znanost o sustavu cjeloživotnog obrazovanja i odgoja, Znamen, Zagreb
- Ured za strategiju razvitka RH (2001) ‘Odgoj i obrazovanje – Bijeli dokument o hrvatskom obrazovanju’, Strategija razvitka Republike Hrvatske – Hrvatska u 21. stoljeću, Zagreb
- ŽILJAK, T. (2005) ‘Politike cjeloživotnog učenja u Europskoj uniji i Hrvatskoj’, Političko obrazovanje, (1) 1: 67-95
- Zakon o obrazovanju odraslih, NN 144/2021
PODIJELI SADRŽAJ