Prijeđite na glavni sadržaj

  PODIJELI SADRŽAJ

Cjeloživotno učenje

Cjeloživotno učenje odnosi se na “svaku aktivnost učenja tijekom cijelog života s ciljem unaprjeđenja znanja, vještina i kompetencija u okviru osobnog, građanskog, društvenog ili profesionalnog djelovanja pojedinca“. Ono obuhvaća učenje u svim životnim razdobljima (od rane mladosti do starosti) i u svim oblicima u kojima se ostvaruje (formalno, neformalno i informalno). (Commission of the European Communities, 2001., Making a European Area of Lifelong Learning a Reality.)

Agencija kontinuirano ulaže značajne napore u promociji i razvoju cjeloživotnog učenja i obrazovanja, a posebno provedbom nacionalne obrazovane kampanje Tjedan cjeloživotnog učenja. Više informacija možete pronaći na www.cjelozivotno-ucenje.hr

Koncept cjeloživotnog učenja zamisao je usustavljivanja učenja u svim životnim razdobljima (od rane mladosti do starosti) i u svim oblicima u kojima se ostvaruje (formalno, neformalno i informalno). Učenje je pritom kontinuirani proces u kojem su rezultati i motiviranost pojedinca za učenje u određenom životnom razdoblju uvjetovani znanjem, navikama i iskustvima učenja stečenima u mlađoj životnoj dobi. Uz koncept cjeloživotnog učenja najčešće se vezuju ciljevi ekonomske prirode, primjerice postizanje veće konkurentnosti i trajne zapošljivosti. S druge strane ne smiju se zanemariti jednako važni ciljevi koji pridonose aktivnijoj ulozi pojedinca u društvu. Ti su ciljevi poticanje društvene uključenosti, razvoj aktivnoga građanstva te razvijanje individualnih potencijala pojedinaca.

Literatura:

ESF Modernizacija ASOO
Strukovno obrazovanje

Modularna nastava

Poljoprivreda, prehrana i veterina

Šumarstvo i drvna tehnologija

Geologija, rudarstvo, nafta i kemijska tehnologija

Moda, tekstil i koža

Grafička tehnologija i audiovizualne tehnologije

Strojarstvo, brodogradnja i metalurgija

Elektrotehnika i računalstvo

Graditeljstvo geodezija i arhitektura

Ekonomija, trgovina i poslovna administracija

Turizam i ugostiteljstvo

Promet i logistika

Zdravstvo, psihologija, edukacijska rehabilitacija, logopedija i socijalne djelatnosti

Osobne, usluge zaštite i druge usluge

Općeobrazovni predmeti u srednjim školama

Učenici s teškoćama u razvoju

Opis sustava strukovnog obrazovanja i osposobljavanja

Metodologija izrade sektorskih kurikuluma

Smjernice za primjenu strukovnih kurikula

Metodologija izrade strukovnih kurikuluma

Metodologija izrade kurikuluma ustanove za strukovno obrazovanje

Standardi kvalifikacija

Natjecanja učenika strukovnih škola

Stari kurikulumi/nastavni planovi i programi

Poljoprivreda, prehrana i veterina

Šumarstvo i drvna tehnologija

Geologija, rudarstvo, nafta i kemijska tehnologija

Moda, tekstil i koža

Grafička tehnologija i audiovizualne tehnologije

Strojarstvo, brodogradnja i metalurgija

Elektrotehnika i računalstvo

Graditeljstvo geodezija i arhitektura

Ekonomija, trgovina i poslovna administracija

Turizam i ugostiteljstvo

Promet i logistika

Zdravstvo, psihologija, edukacijska rehabilitacija, logopedija i socijalne djelatnosti

Osobne, usluge zaštite i druge usluge

Općeobrazovni predmeti u srednjim školama

Učenici s teškoćama u razvoju

Nastavni planovi srednjih strukovnih škola

Drugi obrazovni materijali

Popis odobrenih drugih obrazovnih materijala

Popis skupova ishoda učenja za izradu DOM-ova

Dokumenti

Strateški dokumenti

Zakoni i podzakonski akti

Ostalo

Pretraživanje škola i programa

PIKASO