Prijeđite na glavni sadržaj

  PODIJELI SADRŽAJ

Metodologija izrade sektorskih kurikuluma

Strategijom obrazovanja, znanosti i tehnologije (2014.) prepoznata je važnost donošenja Nacionalnog kurikuluma za strukovno obrazovanje, a na temelju njega je predviđena izrada kurikuluma za stjecanje kvalifikacija u redovitom sustavu strukovnog obrazovanja.

Uvažavajući Strategiju znanosti, obrazovanja i tehnologije izrađen je i donesen Program razvoja sustava strukovnog obrazovanja i osposobljavanja 2016. – 2020., koji je predvidio izradu i donošenje Nacionalnog kurikuluma za strukovno obrazovanje te metodologije izrade sektorskih kurikuluma i kurikuluma za stjecanje pojedinih kvalifikacija.

Nacionalni kurikulum za strukovno obrazovanje  donesen je 2018. kao i Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o strukovnom obrazovanju (Narodne novine, br. 25/2018.).

Sektorski kurikulum je okvir koji obuhvaća sve strukovne kurikulume kojima se omogućuje stjecanje kvalifikacija na razinama od 2 do 5 HKO-a jednoga obrazovnog sektora te pripadajuće skupove ishoda učenja iz standarda kvalifikacija.

Sektorski kurikulum sadrži popis svih kvalifikacija obrazovnoga sektora koje se mogu stjecati strukovnim obrazovanjem u sklopu pojedinoga obrazovnog sektora, trajanje obrazovanja, načine i uvjete za ostvarivanje horizontalne i vertikalne prohodnosti u sklopu obrazovnoga sektora te modele i preporuke za provođenja svih oblika učenja temeljenog na radu.

Metodologiju izrade sektorskoga kurikuluma utvrđuje Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih. Dokument Metodologija izrade sektorskog kurikuluma, strukovnog kurikuluma i kurikuluma ustanove za strukovno obrazovanje – smjernice i upute za izradu, izrađen u okviru ESF-ova projekta Modernizacija sustava strukovnog obrazovanja i osposobljavanja, možete preuzeti ovdje.

ESF Modernizacija ASOO
Strukovno obrazovanje

Modularna nastava

Poljoprivreda, prehrana i veterina

Šumarstvo i drvna tehnologija

Geologija, rudarstvo, nafta i kemijska tehnologija

Moda, tekstil i koža

Grafička tehnologija i audiovizualne tehnologije

Strojarstvo, brodogradnja i metalurgija

Elektrotehnika i računalstvo

Graditeljstvo geodezija i arhitektura

Ekonomija, trgovina i poslovna administracija

Turizam i ugostiteljstvo

Promet i logistika

Zdravstvo, psihologija, edukacijska rehabilitacija, logopedija i socijalne djelatnosti

Osobne, usluge zaštite i druge usluge

Općeobrazovni predmeti u srednjim školama

Učenici s teškoćama u razvoju

Opis sustava strukovnog obrazovanja i osposobljavanja

Metodologija izrade sektorskih kurikuluma

Smjernice za primjenu strukovnih kurikula

Metodologija izrade strukovnih kurikuluma

Metodologija izrade kurikuluma ustanove za strukovno obrazovanje

Standardi kvalifikacija

Natjecanja učenika strukovnih škola

Stari kurikulumi/nastavni planovi i programi

Poljoprivreda, prehrana i veterina

Šumarstvo i drvna tehnologija

Geologija, rudarstvo, nafta i kemijska tehnologija

Moda, tekstil i koža

Grafička tehnologija i audiovizualne tehnologije

Strojarstvo, brodogradnja i metalurgija

Elektrotehnika i računalstvo

Graditeljstvo geodezija i arhitektura

Ekonomija, trgovina i poslovna administracija

Turizam i ugostiteljstvo

Promet i logistika

Zdravstvo, psihologija, edukacijska rehabilitacija, logopedija i socijalne djelatnosti

Osobne, usluge zaštite i druge usluge

Općeobrazovni predmeti u srednjim školama

Učenici s teškoćama u razvoju

Nastavni planovi srednjih strukovnih škola

Drugi obrazovni materijali

Popis odobrenih drugih obrazovnih materijala

Popis skupova ishoda učenja za izradu DOM-ova

Dokumenti

Strateški dokumenti

Zakoni i podzakonski akti

Ostalo

Pretraživanje škola i programa

PIKASO