Prijeđite na glavni sadržaj

  PODIJELI SADRŽAJ

Metodologija izrade sektorskih kurikuluma

Strategijom obrazovanja, znanosti i tehnologije (2014.) prepoznata je važnost donošenja Nacionalnog kurikuluma za strukovno obrazovanje, a na temelju njega je predviđena izrada kurikuluma za stjecanje kvalifikacija u redovitom sustavu strukovnog obrazovanja.

Uvažavajući Strategiju znanosti, obrazovanja i tehnologije izrađen je i donesen Program razvoja sustava strukovnog obrazovanja i osposobljavanja 2016. – 2020., koji je predvidio izradu i donošenje Nacionalnog kurikuluma za strukovno obrazovanje te metodologije izrade sektorskih kurikuluma i kurikuluma za stjecanje pojedinih kvalifikacija.

Nacionalni kurikulum za strukovno obrazovanje  donesen je 2018. kao i Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o strukovnom obrazovanju (Narodne novine, br. 25/2018.).

Sektorski kurikulum je okvir koji obuhvaća sve strukovne kurikulume kojima se omogućuje stjecanje kvalifikacija na razinama od 2 do 5 HKO-a jednoga obrazovnog sektora te pripadajuće skupove ishoda učenja iz standarda kvalifikacija.

Sektorski kurikulum sadrži popis svih kvalifikacija obrazovnoga sektora koje se mogu stjecati strukovnim obrazovanjem u sklopu pojedinoga obrazovnog sektora, trajanje obrazovanja, načine i uvjete za ostvarivanje horizontalne i vertikalne prohodnosti u sklopu obrazovnoga sektora te modele i preporuke za provođenja svih oblika učenja temeljenog na radu.

Metodologiju izrade sektorskoga kurikuluma utvrđuje Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih. Dokument Metodologija izrade sektorskog kurikuluma, strukovnog kurikuluma i kurikuluma ustanove za strukovno obrazovanje – smjernice i upute za izradu, izrađen u okviru ESF-ova projekta Modernizacija sustava strukovnog obrazovanja i osposobljavanja, možete preuzeti ovdje.

ESF Modernizacija ASOO
Strukovno obrazovanje

Modularna nastava

    Poljoprivreda, prehrana i veterina

    Šumarstvo i drvna tehnologija

    Geologija, rudarstvo, nafta i kemijska tehnologija

    Moda, tekstil i koža

    Grafička tehnologija i audiovizualne tehnologije

    Strojarstvo, brodogradnja i metalurgija

    Elektrotehnika i računalstvo

    Graditeljstvo geodezija i arhitektura

    Ekonomija, trgovina i poslovna administracija

    Turizam i ugostiteljstvo

    Promet i logistika

    Zdravstvo, psihologija, edukacijska rehabilitacija, logopedija i socijalne djelatnosti

    Osobne, usluge zaštite i druge usluge

    Općeobrazovni predmeti u srednjim školama

    Učenici s teškoćama u razvoju

Opis sustava strukovnog obrazovanja i osposobljavanja

Metodologija izrade sektorskih kurikuluma

Smjernice za primjenu strukovnih kurikula

Metodologija izrade strukovnih kurikuluma

Metodologija izrade kurikuluma ustanove za strukovno obrazovanje

    Standardi kvalifikacija

Natjecanja učenika strukovnih škola

Stari kurikulumi/nastavni planovi i programi

    Poljoprivreda, prehrana i veterina

    Šumarstvo i drvna tehnologija

    Geologija, rudarstvo, nafta i kemijska tehnologija

    Moda, tekstil i koža

    Grafička tehnologija i audiovizualne tehnologije

    Strojarstvo, brodogradnja i metalurgija

    Elektrotehnika i računalstvo

    Graditeljstvo geodezija i arhitektura

    Ekonomija, trgovina i poslovna administracija

    Turizam i ugostiteljstvo

    Promet i logistika

    Zdravstvo, psihologija, edukacijska rehabilitacija, logopedija i socijalne djelatnosti

    Osobne, usluge zaštite i druge usluge

    Općeobrazovni predmeti u srednjim školama

    Učenici s teškoćama u razvoju

    Nastavni planovi srednjih strukovnih škola

Drugi obrazovni materijali

    Popis odobrenih drugih obrazovnih materijala

    Popis skupova ishoda učenja za izradu DOM-ova

Dokumenti

    Strateški dokumenti

    Zakoni i podzakonski akti

    Ostalo

Pretraživanje škola i programa

PIKASO