Stručno usavršavanje nastavnika strukovnih predmeta
Koncept novog modela stručnog usavršavanja
pdf (1.01 MB)
Poziv za iskaz interesa za izlaganje na Državnom natjecanju učenika strukovnih škola WorldSkills Croatia 2025.
11. veljače 2025.
Objavljen Godišnji plan objave poziva za 2025. godinu
5. veljače 2025.
Predstavljeni su nacionalni rezultati istraživanja PIAAC
10. prosinca 2024.
Svečano otvoren 18. Tjedan cjeloživotnog učenja
3. prosinca 2024.
Temeljem Zakona o Agenciji za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih (NN 24/10), Zakona o strukovnom obrazovanju (NN 30/09, 24/10, 22/13, 25/18, 69/22) te Pravilnika o napredovanju učitelja, nastavnika, stručnih suradnika i ravnatelja u osnovnim i srednjim školama i učeničkim domovima (NN 68/19, 60/20, 32/21) jedna od djelatnosti Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih je osposobljavanje i stručno usavršavanje zaposlenih u sustavu strukovnog obrazovanja i obrazovanja odraslih.
Cilj provedbe stručnih usavršavanja nastavnika je razvijanje i unaprjeđenje nastavničkih kompetencija te je u funkciji poticanja profesionalnog razvoja nastavnika kako bi rezultiralo kvalitetnim izvođenjem nastave i boljim obrazovnim postignućima učenika. Profesionalni razvoj kontinuirani je proces koji se reflektira u cjeloživotnom pristupu učenju te kroz stalno unaprjeđenje nastavničkih kompetencija neposredno utječe na kvalitetu suvremene nastave u našim školama.
Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih napravila je značajan iskorak u provedbi stručnih usavršavanja Konceptom novog modela stručnog usavršavanja nastavnika strukovnih predmeta. Stručna usavršavanja provode se putem temeljnih i izbornih modula pokrivajući teme iz znanstvenog polja pedagogije i njezinih pripadajućih grana – didaktike i školske pedagogije. Osim navedenih, moduli stručnih usavršavanja pokrivaju široki spektar interdisciplinarnih tema koje obuhvaćaju psihologiju odgoja i obrazovanja, metodike, informacijsko-komunikacijske znanosti, savjetodavni rad, obrazovni menadžment, obrazovnu politiku, kao i druga područja relevantna za učinkovito i visokokvalitetno obavljanje odgojno obrazovnih djelatnosti u školskim ustanovama. Moduli se provode kroz neposrednu nastavu i samostalni rad. Neposredna nastava odvija se kroz predavanja, radionice, vježbe, pokuse, konzultacije i sl ., a samostalni rad polaznika realizira se kroz seminare, konstrukcijske i programske vježbe, e-učenje te kroz ostale oblike samostalnog učenja.
Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih provodi i brojna druga usavršavanja poput regionalnih, nacionalnih i međunarodnih događanja, webinara, radionica, studijskih posjeta i sl. koja se provode kroz ERASMUS + i ESF+ projekte te također imaju za cilj dodatno ojačati nastavničke kompetencije te razmjenu iskustva i primjera dobre prakse među nastavnicima.
Novim modelom omogućen je značajan pomak i razvoj inovativnog, otvorenog i fleksibilnog sustava stručnog usavršavanja strukovnih nastavnika utemeljenog na istraženim potrebama, relevantnim sadržajima, modernim metodama izvođenja, suvremenim IT alatima i rješenjima, sa širokom mrežom stručnjaka, a strukovnim nastavnicima kao ciljnoj skupini osigurat će se bolja podrška i kvalitetnije mogućnosti za jačanje nastavničkih kompetencija i tako podići kvaliteta poučavanja i učeničkih postignuća te kapacitet za provedbu reformi u strukovnom obrazovanju.
Prijava na stručna usavršavanja obavlja se putem sustava EMA. Budući da je na stručnim usavršavanjima ograničen broj sudionika i postoje rokovi za prijavu, važno je redovito pratiti objavljene edukacije u sustavu EMA. Sve detaljnije informacije o trenutačnim usavršavanjima te o onima koja su tek u planu dostupne su u Katalogu stručnih usavršavanja koji možete pronaći na mrežnim stranicama Agencije https://www.asoo.hr/profesionalni-razvoj/katalog-strucnih-usavrsavanja/.
Koncept novog modela stručnog usavršavanja
pdf (1.01 MB)
PODIJELI SADRŽAJ