Održan je XII. MAS – andragoška konferencija
Datum objave: 5. studenoga 2024.
Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih, od 28. do 30. listopada 2024. u Malom Lošinju organizirala je XII. MAS – andragošku konferenciju, u sklopu ESF+ projekta „Daljnji razvoj sustava osiguravanja kvalitete u obrazovanju odraslih i podizanje svijesti o važnosti cjeloživotnog učenja“, Aktivnost 2: Jačanje kapaciteta stručnjaka i ostalih dionika u sustavu obrazovanja odraslih. XII. MAS je organiziran s posebnim osvrtom na tri tematska područja u sustavu obrazovanja odraslih: vrednovanje neformalnog i informalnog učenja, programi obrazovanja odraslih i osiguravanje kvalitete u sustavu obrazovanja odraslih. Na trodnevnoj andragoškoj konferenciji u Malom Lošinju sudjelovali su predstavnici ustanova za obrazovanje odraslih iz cijele Hrvatske i susjednih zemalja.
Prvog dana konferencije sastali su se stručni timovi Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih, NSS EPALE službi, održani su informativni pultovi Erasmus+ projekata: EPALE i PartnerUp, kao i Regionalna promotivna radionica EPALE. Vrlo zanimljivi bili su informativni caffei o aktualnoj problematici ustanova. Caffee su vodili stručnjaci Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih:
Mateja Mandić, Snježana Bukvić i Mia Bolf održali su tako Cafee na temu “Vrednovanje prethodnog učenja”, dok su Tamara Hudolin, Antonija Merdžan i Ognjen Piljek Žiljak raspravljali o uspostavljanju sustava kvalitete. Heidi Cipriš Madunić, Antonela Šimunović i Irena Ištvanić, kao i tim u sastavu Dragana Štrkalj, Vanja Žižić i Dragica Kovčalija prolazili su različite teme od standarda kvalifikacije/skupa ishoda učenja do programa obrazovanja.
XII. MAS – andragošku konferenciju 29. listopada svečano je otvorio Momir Karin, ravnatelj Uprave za potporu i unaprjeđenje sustava odgoja i obrazovanja Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih. „U dijelu obrazovanja odraslih postignuti su veliki pomaci u kvalitativnom i kvantitativnom smislu. Vaš produkt odmah se vidi jer direktno pripremate odrasle ljude za tržište rada“, poručio je Karin predstavnicima ustanova za obrazovanje odraslih, kao i Agenciji za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih čiji je rad pohvalio.
Ravnatelj Agencije Mile Živčić istaknuo je kako su u Hrvatskoj zahvaljujući međuresornoj suradnji više ministarstava i ustanova postignuti značajni rezultati u obrazovanju odraslih te kako smo, što se tiče uspostave sustava vaučera, postali primjer dobre prakse. „Aktivno služimo obrazovanju odraslih i sustavno radimo na promociji cjeloživotnog učenja, dok među programima obrazovanja odraslih dominiraju mikrokvalifikacije. Provodimo velike i značajne promjene u obrazovanju odraslih i nastojimo osnaživati sustav kroz različite oblike usavršavanja“, istaknuo je ravnatelj Živčić.
O modularnoj nastavi u novim kurikulima kao prilici za obrazovanje odraslih govorila je Vesna Anđelić iz Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih. „Upravo smo izradili 33 posebnih kurikula na razini 3. HKO-a, 45 strukovna kurikula na razini 4.1 HKO-a, 69 strukovnih kurikula na razini 4.2 HKO-a. U 2025. i 2026. godini očekujemo 147 novih strukovnih kurikula u redovitom strukovnom obrazovanju“, napomenula je Anđelić.
Ivana Pilko Čunčić iz Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih pojasnila je vezu između redovitog obrazovanja i obrazovanja odraslih te kako primijeniti nove pravilnike iz područja obrazovanja. Istaknula je kako je osiguranje kvalitete izuzetno bitno radi otvaranja novog koncepta u obrazovanju odraslih, a da smo u sustavu mikrokvalifikacija napravili jedan od najvećih iskoraka na razini Europske unije. Dolazi nam veliki priljev radne snage kojima trebaju različite vještine i tu nam je ASOO ključan partner, rekla je.
Ivana Drobac Kern iz Hrvatskog zavoda za zapošljavanje predstavila je rezultate provedbe sustava vaučera za obrazovanje odraslih, od travnja 2022. do listopada ove godine. Vaučere je koristilo ili koristi 27.260 osoba:
- 945 završili obrazovanje
- 457 trenutno pohađaju obrazovanje
- 76% zaposlene osobe
- 740 pripadnici ranjivih skupina
Njezina kolegica Majda Jelenčić govorila je o aktivnostima u cilju unaprjeđenja sustava te o programima učenja hrvatskog kao stranog jezika. Kraći neformalni programi u trajanju od 70 sati namijenjeni su tako razvoju osnovnih temelja komunikacije, dok su formalni programi do uključivo C1 namijenjeni stjecanju više razine znanja hrvatskog jezika.
Put do kvalitete: uloga evaluacije u obrazovanju odraslih bila je tema zajedničke prezentacije Marije Pavkov i Josipa Ivoša iz Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih. “Evaluacija pomaže ustanovama da procijene relevantnost, učinkovitost, djelotvornost i utjecaj svog rada. Evaluacija nije samo procjena uspjeha ili neuspjeha, već i prilika za učenje iz iskustva i primjenu naučenih lekcija u budućnosti. Rezultate evaluacije možemo korisiti za izradu razvojnog plana, za SWOT ili PESTLE analizu, za Izvješće o samovrednovanju, za vanjsko vrednovanje, certificiranje i ostalo“, poručili su Pavkov i Ivoš na predavanju.
Plenarni dio konferencije prenosio se uživo putem službenog YouTube kanala “Tjedan cjeloživotnog učenja“.
Treći dan konferencije bio je u znaku više zanimljivih i dinamičnih radionica. One su održavane istovremeno u hotelima Aurora i Vespera i vodili su ih timovi stručnjaka Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih. Radionica za izradu programa obrazovanja temeljenih na standardima kvalifikacija ili skupu/ovima ishoda učenja iz Registra HKO-a odvijala se u dvije grupe. Prvu su vodili Heidi Cipriš Madunić, Antonela Šimunović i Dragica Kovčalija, dok su drugom upravljali Dragana Štrkalj, Vanja Žižić i Irena Ištvanić. Radionicu osiguravanja kvalitete u ustanovi za obrazovanje odraslih vodili su Tamara Hudolin i Damir Šoh. Na čelu radionice za ustanove obuhvaćene godišnjim planom provedbe vanjskog vrednovanja ustanova za obrazovanje odraslih za 2025. godinu bili su Antonija Merdžan, Tanja Valsted i Ognjen Piljek Žiljak. Radionicu za izradu programa vrednovanja prethodnog učenja za ustanove obrazovanja odraslih s vrlo visokom ili visokom razinom kvalitete vodili su Mateja Mandić, Snježana Bukvić i Mia Bolf.
Pomoćnik ravnatelja Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih Mario Vučić najavio je buduće aktivnosti u sustavu obrazovanja odraslih.
I posljednji dan konferencije mogao se pratiti uživo putem službenog YouTube kanala “Tjedan cjeloživotnog učenja“.
Ovogodišnja 12. MAS – andragoška konferencija održavana u Malom Lošinju od 28. do 30. listopada imala je rekordnu posjećenost. Predstavnici ustanova za obrazovanje odraslih iz cijele Hrvatske i susjednih zemalja mogli su iz prve ruke doznati aktualnosti i čuti savjete od svih relevantnih dionika vezanih uz sustav obrazovanja odraslih, koji u Hrvatskoj zauzima sve značajnije mjesto i po kojem izvan naših granica postajemo primjer dobre prakse.
Prezentacije s plenarnih izlaganja možete preuzeti ovdje:
Aktivnosti na području provedbe vaučera za obrazovanje_I. Drobac Kern i M. Jelenčić
Modularna nastava u novim kurikulima – prilika za obrazovanje odraslih_V. Anđelić
Put do kvalitete: uloga evaluacije u obrazovanju odraslih_M. Pavkov i J. Ivoš
Radionice:
Iskustva u izradi i provedbi programa obrazovanja odraslih
Kako izraditi zahtjev za upis skupa ishoda učenja u Registar HKO-a
Provedba vanjskog vrednovanja ustanova
Samovrednovanje kao podloga za vanjsko vrednovanje ustanova za obrazovanje odraslih
Samovrednovanje u ustanovi za obrazovanje odraslih
Vanjsko vrednovanje ustanova kao komponenta sustava osiguravanja kvalitete ustanova
Vrednovanje prethodnog učenja i izrada programa vrednovanja
Galeriju fotografija možete pogledati ovdje.
PODIJELI SADRŽAJ