VIII. Dani strukovnih nastavnika
Datum objave: 3. prosinca 2024.
Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih po osmi put je organizirala Dane strukovnih nastavnika. Ovaj događaj, namijenjen nastavnicima strukovnih predmeta, održao se u Šibeniku od 13. do 15. studenog 2024. godine u okviru ESF+ projekta „Daljnja provedba kurikularne reforme strukovnog obrazovanja“.
Na svečanom otvorenju, nazočnima se obratila ravnateljica Uprave za odgoj i obrazovanje, mr. sc. Vesna Šerepac, kao izaslanica ministra znanosti, obrazovanja i mladih.
Sudjelovalo je gotovo 500 sudionika iz cijele Hrvatske, a fokus događanja bio je na iskustvima u planiranju i izvođenju modularne nastave. Istaknuta je velika važnost uloge strukovnih nastavnika u skorašnjim promjenama u sustavu strukovnog obrazovanja koje će kroz modularnu nastavu i uvođenje novih kurikulumskih dokumenata utjecati na stvaranje modernog, snažnog i konkurentnog gospodarstva u Republici Hrvatskoj.
Program je uključivao sektorske radionice za 13 obrazovnih sektora, zajednička predavanja i plenarno predavanje. Prvog dana događanja održano je plenarno predavanje na temu „Razumijevanje i podrška u razvoju adolescenata“, koje je održala izv. prof. dr. sc. Ivana Macuka. Cilj predavanja bio je istaknuti važnu ulogu nastavnika i roditelja u pružanju podrške adolescentima tijekom najzahtjevnijeg razdoblja njihovog razvoja.
Razumijevanje i podrška u razvoju adolescenata – Ivana Macuka
Drugi dan događanja obilježile su savjetničke radionice. Sektorski savjetnici Agencije su kroz interaktivne radionice željeli pridonijeti jačanju kompetencija strukovnih nastavnika u planiranju i provedbi modula unutar strukovnih kurikula. Nastavnici su podijeljeni u grupe i dodijeljen im je specifičan modul iz strukovnog kurikula za njihov sektor. Specificirali su jedan SIU za kojeg su razradili podishode kojima su ostvarili ishode učenja toga skupa. U suradnji sa sektorskim savjetnicima, usvojili su vještine povezivanja teorije modularne nastave s praktičnim primjerima te različitim metodama angažiranja učenika – od praktičnih zadataka do istraživačkih projekata.
Na zajedničkim općim predavanjima, sudionicima je pružena mogućnost umrežavanja i razmjene primjera dobre prakse s kolegama iz drugih škola te predavačima. Pritom su održana 3 zajednička predavanja:
- Andrej Kristek i Ana Marija Čuljak: Kako provesti modul u djelo; Što? Kako? Zašto?
Radionica je bila usmjerena na objašnjavanje načina čitanja modula, skupa ishoda učenja i njihove primjene u nastavnom procesu. Sudionici su, na primjeru Ugostiteljsko-turističke škole Osijek, naučili kako pretvoriti CSVET bodove u sate, razlikovati VPUP, UTR i SAP, izračunati sate modula za tjednu normu te izraditi izvedbeni kurikul za modul. Također je objašnjeno bilježenje novih oblika nastave u e-dnevniku i suradnja između modula i općeobrazovnih predmeta.
Kako provesti modul u djelo_Andrej Kristek_Ana-Marija Čuljak
- Božica Rajković i Maja Maratović Kruljac: Planiranje modularne nastave
Cilj predavanja bio je prikazati podjelu sati modularne i predmetne nastave, kao i godišnja zaduženja nastavnika. Sve navedeno dalo je novu dimenziju i pružilo izazov pri izradi rasporeda kao konačnog proizvoda. Prikaz je bio temeljen na iskustvima organizacije modularne nastave Tehničara za 3D tehnologije u Tehničkoj školi Slavonski Brod. Na primjeru tog zanimanja predstavljene su tehnike i prakse koje će učenicima pomoći razviti sposobnost kritičkog razmišljanja i rješavanja problema.
Planiranje modularne nastave_Božica Rajković_Maja Maratović Kruljac
- Ivo Bilić i Miranda Matković: Provedba modularne nastave – iskustva
Na radionici su predstavljena iskustva u provedbi modularne nastave na primjeru Turističko-ugostiteljske škole u Splitu. Na praktičnim primjerima prikazano je izvođenje pojedinih modula i SIU s naglaskom na suradnji (timski rad) nastavnika. Sudionici su imali priliku saznati kako je modularna nastava osmišljena i integrirana u školski kurikulum, s posebnim naglaskom na projektnu nastavu. Radionica je, uz praktične savjete, obuhvatila izazove i rješenja koja su se pokazala učinkovitima u planiranju i izvođenju modularne nastave.
Provedba modularne nastave – iskustva_Ivo Bilić_Miranda Matković
PODIJELI SADRŽAJ