Prijeđite na glavni sadržaj

  PODIJELI SADRŽAJ

Uspješno predstavljen novi sustav vrednovanja neformalnog i informalnog učenja u Republici Hrvatskoj

  Datum objave: 6. ožujka 2024.

Uspješno predstavljen novi sustav vrednovanja neformalnog i informalnog učenja u Republici Hrvatskoj

 

Ministarstvo znanosti i obrazovanja i Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih, u suradnji s Organizacijom za ekonomsku suradnju i razvoj (OECD) i Europskom komisijom, predstavili su danas hrvatski sustav vrednovanja neformalnog i informalnog učenja ili prethodnog učenja. Predstavljanje je održano u Kongresnom centru Nacionalne i sveučilišne knjižnice u Zagrebu, a okupilo je sve ključne dionike iz nacionalnog sustava obrazovanja odraslih i brojne međunarodne stručnjake.

Sustav vrednovanja prethodnog učenja je razvijen nakon temeljitog istraživanja i suradnje koja je trajala godinu i pol dana, a razvoj je financiran sredstvima iz Instrumenta tehničke podrške (TSI) Europske unije. Savjetodavna skupina, sastavljena od stručnjaka i predstavnika OECD-a, Europske komisije, Ministarstva znanosti i obrazovanja te Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih, bavila se analizom sustava vrednovanja prethodnog učenja u europskim zemljama i prilagodbom najboljih praksi specifičnim potrebama obrazovanja odraslih u Hrvatskoj.

Završna konferencija bila je prilika da se hrvatskoj javnosti i obrazovnim dionicima predstavi novi sustav priznavanja prethodnog učenja, uključujući detalje o Pravilniku o načinu prijave i provođenju vrednovanja prethodnog učenja, Metodologiji za izradu programa vrednovanja prethodnog učenja za stjecanje mikrokvalifikacija, djelomičnih kvalifikacija i cjelovitih kvalifikacija i Vodiču ustanovama za obrazovanje odraslih; Vrednovanje neformalnog i informalnog učenja. U uvodnom dijelu programa sudionicima konferencije su se obratili državna tajnica doc. dr. sc. Iva Ivanković iz Ministarstva znanosti i obrazovanja, Mario Nava, čelnik Glavne uprave za potporu strukturnim reformama Europske komisije i državni tajnik Ivan Vidiš iz Ministarstva rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike.

Stefano Scarpetta, ravnatelj Odjela za zapošljavanje, rad i socijalna pitanja OECD-a, predstavio je projektne aktivnosti, nakon čega je uslijedio panel na temu “Uloga vrednovanja u adresiranju potreba tržišta rada i promocije osposobljavanja i usavršavanja u Republici Hrvatskoj”. Panelisti su bili Ivana Pilko Čunčić, načelnica sektora Uprave za odgoj i obrazovanje iz Ministarstva znanosti i obrazovanja, Mario Vučić, pomoćnik ravnatelja Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih, Grégoire Thiriar iz CVDC Belgija, Anna Zaremba iz DG REFORM Europske komisije te dr. sc. Glenda Quintini iz OECD-a, panel je moderirala Katharine Mullock iz OECD-a. Panelisti su se složili da će novi sustav vrednovanja prethodnog učenja imati značajan utjecaj na hrvatski obrazovni sustav, posebice u pogledu povećanja prilika za cjeloživotno učenje i prilagodbe tržištu rada koje se neprestano mijenja.

Završna razmatranja održali su Andrea Čović Vidović iz Predstavništva Europske komisije u Hrvatskoj i Mile Živčić, ravnatelj Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih koji su sumirali ključne točke diskusije i daljnje korake koji se planiraju u implementaciji novog sustava vrednovanja prethodnog učenja.

Konferencija je pružila priliku za pitanja, razmjenu mišljenja i iskustava među prisutnima. Novi sustav vrednovanja prethodnog učenja predstavlja temeljni korak ka unaprjeđenju obrazovnog okvira u Hrvatskoj, s ciljem priznavanja neformalnog i informalnog učenja te podrške pojedincima u njihovom daljnjem profesionalnom razvoju i usavršavanju. Događanje je istaknulo važnost međunarodne suradnje i razmjene znanja za razvoj efikasnih obrazovnih politika.