Prijeđite na glavni sadržaj

  PODIJELI SADRŽAJ

Europska komisija pokreće „Otvaranje obrazovanja” radi poticanja inovacija i digitalnih vještina u školama i na sveučilištima

  Datum objave: 10. siječnja 2014.

Blagdanska čestitka

  21. prosinca 2023.

PRAKSA ZA NASTAVNIKE – 4. CIKLUS

  13. studenoga 2023.

UNESCO-UNEVOC foto natječaj

  8. kolovoza 2023.

Europska godina vještina

  10. ožujka 2023.

Blagdanska čestitka

  22. prosinca 2022.

Obavijest

  4. travnja 2022.

Blagdanska čestitka Agencije

  24. prosinca 2021.

Sretan Svjetski dan učitelja!

  5. listopada 2021.

Obavijest o primanju stranaka

  5. studenoga 2020.

Svijet interneta mijenja sadržaje obrazovanja i način kako se ono provodi i koristi. Procjenjuje se da će u idućih 10 godina tržište e-učenja biti 15 puta veće i obuhvaćati 30 % ukupnog tržišta obrazovanja. Živimo u umreženim društvima u kojima sve više i više ljudi svih životnih doba koriste digitalne tehnologije u svakidašnjem životu. Međutim, kada idu u školu, mnogo djece ulazi u sustav koji ne odražava tu svakidašnju stvarnost.
Trenutno, više od 60 % devetogodišnjaka u EU-u pohađa škole koje nisu digitalno opremljene. S tim u vezi, Europska komisija je dana 25.09.2013. predstavila plan djelovanja „Otvaranje obrazovanja” kojim se rješavaju ovi i slični digitalni problemi koji koče škole i sveučilišta u pružanju obrazovanja visoke kvalitete i digitalnih vještina koje će biti potrebne za 90 % poslova do 2020. Kako bi pokrenula ovu inicijativu, Komisija je otvorila novu web-stranicu Open Education Europa, koja će učenicima, studentima, djelatnicima i obrazovnim ustanovama omogućiti razmjenu i slobodno korištenje otvorenih obrazovnih sadržaja.

Naime, između 50 % i 80 % učenika i studenata u državama EU-a nikada ne koriste digitalne knjige, softver s vježbama, prijenose/podcast, simulacije ili edukativne igre. Većina učitelja, nastavnika i profesora u osnovnim i srednjim školama smatra da nemaju dovoljno digitalnih vještina ili da ih ne mogu učinkovito prenijeti i 70 % njih želi se usavršiti u korištenju informacijske i komunikacijske tehnologije. Gotovo svi učenici u Latviji, Litvi i Češkoj imaju pristup internetu u školama (više od 90 %), dvostruko više nego u Grčkoj i Hrvatskoj (oko 45 %).
Visoko obrazovanje također stoji pred digitalnim izazovima: budući da se u idućem desetljeću očekuje veliki porast broja studenata u EU-u, sveučilišta moraju prilagoditi svoje tradicionalne metode poučavanja i ponuditi mogućnost kombiniranog učenja pomoću predavanja i interneta, kao što su MOOC (Massive Open Online Courses – otvoreni online tečajevi s velikim brojem sudionika) koji pojedincima omogućuju da bilo gdje, u bilo koje doba i s pomoću bilo kojeg uređaja imaju pristup obrazovanju. Međutim, većina sveučilišta još nije spremna za tu promjenu.

Zajednička inicijativa „Otvaranje obrazovanja” koju predvode povjerenica za obrazovanje, kulturu, višejezičnost i mlade Androulla Vassiliou i potpredsjednica Komisije Neelie Kroes, koja je odgovorna za Digitalnu agendu, usredotočuje se na tri glavna područja:
1.  omogućavanje inovacija obrazovnim ustanovama, djelatnicima i korisnicima
2.  učestalije korištenje otvorenih obrazovnih sadržaja (OER) osiguravajući pritom da obrazovni materijali koji su financirani iz javnih sredstava budu dostupni svima
3.  bolju infrastrukturu informacijske i komunikacijske tehnologije i umreženost u
školama

Inicijative koje su povezane s planom djelovanja „Otvaranje obrazovanja” financirat će se s pomoću novog programa EU-a za obrazovanje, izobrazbu, mlade i sport, Erasmus+, i novog programa za istraživanje i inovacije, Obzor 2020, kao i s pomoću strukturnih fondova EU-a. Primjerice, Erasmus+ pružit će sredstva obrazovnim ustanovama da osiguraju usklađenost poslovnih modela s tehnološkim promjenama i podrže usavršavanje profesora pomoću otvorenih tečajeva na internetu. Svi obrazovni materijali koje financira ERASMUS+ bit će dostupni javnosti temeljem otvorenih licenci.

Više informacija na: https://ec.europa.eu/education/news/doc/openingcom_en.pdf