Razvoj sustava osiguravanja kvalitete u obrazovanju odraslih
Službeno je otvoren 17. Tjedan cjeloživotnog učenja
18. travnja 2023.
17. Tjedan cjeloživotnog učenja
14. travnja 2023.
Održan XI. Međunarodni andragoški simpozij
2. ožujka 2023.
Projekt ”Razvoj sustava osiguravanja kvalitete u obrazovanju odraslih” sufinanciran je iz Europskog socijalnog fonda, a nositelj je Agencija za strukvono obrazovanje i obrazovanje odraslih. Vrijednost ovog projekta iznosi ukupno 17.838.100,00 HRK, od čega se 85% sufinancira iz Europskog socijalnog fonda, a 15% iz nacionalnih sredstava.
Projekt traje 40 mjeseci počevši od siječnja 2019. godine. Cilj projekta je razvoj sustava osiguravanja kvalitete kroz izradu modela samovrednovanja i vanjskog vrednovanja ustanova za obrazovanje odraslih u svrhu poboljšanja obrazovanja odraslih temeljenog na relevantnim istraživačkim podacima. Projekt se sastoji od četiri elementa, od kojih se jedan odnosi na nacionalno ispitivanje kompetencija odraslih PIAAC, u sklopu kojega će Hrvatska imati priliku, po prvi put, utvrditi razinu temeljnih vještina – čitalačkih, numeričkih i rješavanja problema – kod odraslog stanovništva u dobi od 16 do 65 godina. Ovim projektom uspostavlja se sustav osiguravanja kvalitete u obrazovanju odraslih kroz uvođenje nacionalnog ispitivanja kompetencija odraslih PIAAC, izradu modela osiguravanja kvalitete sustava obrazovanja odraslih, uvođenje samovrednovanja ustanova i vanjskog vrednovanja ustanova za obrazovanje odraslih te jačanje kapaciteta stručnjaka za potrebe provedbe novog modela osiguravanja kvalitete.
Temeljem službene obavijesti Ministarstva znanosti i obrazovanja prema Europskoj komisiji 14. lipnja 2018. i Organizaciji za ekonomsku suradnju i razvoj 15. lipnja 2018., Hrvatska se priključila provedbi drugog ciklusa istraživanja PIAAC. Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih je imenovana institucijom zaduženom za provedbu ovog istraživanja u Hrvatskoj. Istraživanje PIAAC je najveća i najinovativnija procjena velikog opsega u području pismenosti odraslih. Cilj mu je pružiti sveobuhvatnu sliku ključnih vještina među radno sposobnim stanovništvom (16-65) te istražiti kako se te vještine koriste na poslu i u društvu, kako se mijenjaju s obzirom na stupanj obrazovanja, osposobljenosti i iskustvo učenja odraslih te kako je ovladanost vještinama povezana s obrazovnim, ekonomskim i socijalnim ishodima odnosno visinom plaće, radnim statusom, gospodarskim rastom i produktivnošću te u konačnici i socijalnom dobrobiti.
PODIJELI SADRŽAJ