Prijeđite na glavni sadržaj

  PODIJELI SADRŽAJ

Program, punog naziva “e-Škole: Cjelovita informatizacija procesa poslovanja škola i nastavnih procesa u svrhu stvaranja digitalno zrelih škola za 21. stoljeće” je započeo u ožujku 2015. godine pilot projektom u kojem je sudjelovala 151 hrvatska škola. Pilot projekt „e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola” provodio se do kraja kolovoza 2018. godine. Glavni rezultat pilot projekta je povećanje razine digitalne zrelosti 10 posto hrvatskih osnovnih i srednjih škola.

Na temelju iskustava i rezultata pilota CARNET je u rujnu 2018. godine, odlukom Ministarstva znanosti i obrazovanja, krenuo s provedbom druge faze programa „e-Škole: Razvoj sustava digitalno zrelih škola (II. faza)” u vrijednosti od 1,3 milijarde kuna, koja je obuhvatila sve osnovne i srednje škole u Hrvatskoj financirane iz državnoga proračuna, njih ukupno 1321 i to 907 osnovnih, 364 srednje i 50 umjetničkih škola i centara za odgoj i obrazovanje, u kojima su do 2. listopada 2023. provedene aktivnosti digitalne transformacije nastavnih i poslovnih procesa.

Opći cilj ostvaren programom e-Škole je jačanje kapaciteta osnovnoškolskog i srednjoškolskog obrazovnog sustava s ciljem osposobljavanja učenika za tržište rada, daljnje školovanje i cjeloživotno učenje.

Ostvareni su i specifični ciljevi programa e-Škole:

  • osigurana svrhovita, pouzdana i sigurna IKT okolinu prilagođena potrebama škola u Republici Hrvatskoj
  • poboljšana učinkovitost i koherentnost procesa u obrazovnom sustavu
  • unaprijeđene digitalne kompetencije koje doprinose digitalnoj zrelosti škola
  • unaprijeđeno strateško vodstvo škola za podizanje njihove digitalne zrelosti.

Ključna je uloga ravnatelja, učitelja i nastavnika te drugih djelatnika koji su spremni za korištenje novih tehnologija i pristupa poučavanju u unaprjeđenju digitalne zrelosti škola.

U digitalno zrelim školama nastavnici koriste tehnologiju kako bi unaprijedili nastavu, razvijaju vlastite digitalne sadržaje te pružaju podršku samostalnom učenju i razvoju kritičkih vještina kod učenika koji su u središtu nastavnog procesa. Učenici tako aktivno sudjeluju u nastavi s povećanom motivacijom za učenje i nastavak školovanja te samim time postaju i konkurentniji na tržištu rada. Upravljanje e-Školama je učinkovito i transparentno, a komunikacija i razmjena e-dokumenata između škole, njenih dionika i osnivača znatno jednostavnija.

Vrijednost e-Škola prepoznala je i Europska komisija, projekt je 2020. godine osvojio prvo mjesto u kategoriji Inkluzivni rast – vještine i obrazovanje za digitalnu Europu u okviru Regiostars Awards – nagrade za najbolje projekte na razini cijele Europske unije, dokazujući važnost cjelovitog pristupa primjeni moderne tehnologije, digitalnih sadržaja i podrške omogućujući tako jednake prilike za obrazovanje svih učenika.

Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih je imala ulogu partnera na ovom projektu. Djelatnici Agencije proveli su edukativne radionice na temu primjene tehnologije u učenju i poučavanju u ukupno 224 škole s ukupno 4360 nastavnika.

Mrežna stranica projekta nalazi se na: https://www.e-skole.hr/