Prijeđite na glavni sadržaj

  PODIJELI SADRŽAJ

Obilježen Međunarodni dan pismenosti

  Datum objave: 18. svibnja 2011.

Blagdanska čestitka

  21. prosinca 2023.

PRAKSA ZA NASTAVNIKE – 4. CIKLUS

  13. studenoga 2023.

UNESCO-UNEVOC foto natječaj

  8. kolovoza 2023.

Europska godina vještina

  10. ožujka 2023.

Blagdanska čestitka

  22. prosinca 2022.

Obavijest

  4. travnja 2022.

Blagdanska čestitka Agencije

  24. prosinca 2021.

Sretan Svjetski dan učitelja!

  5. listopada 2021.

Obavijest o primanju stranaka

  5. studenoga 2020.

Nakon svečanog otvorenja Tjedna cjeloživotnog učenja obilježen je i Međunarodni dan pismenosti – tribinom kojoj je sveobuhvatna tema bila Ključne kompetencije kao sredstvo za borbu protiv siromaštva i socijalne isključenosti.
Razradba sveobuhvatne teme odvijala se kroz dvije panel-rasprave kojima je nazočilo više od 120 sudionika.
Tema prve panel-raspravebila je Važnost ključnih kompetencija za gospodarski razvitak i zadovoljenje potreba tržišta rada. Panelom je moderirao Frano Ridjan, novinar Radio Sljemena. Državna tajnica Dijana Vican započela je panel izlaganjem na temu Strategija učenja za poduzetništvo 2010.-2014. Iz perspektive gospodarstva o važnosti ključnih kompetencija ispred Hrvatske gospodarske komore govorila je Vesna Štefica, a o važnosti i ulozi e-vještina za poticanje konkurentnosti, rasta gospodarstava i zapošljivosti govori je Mislav Balković iz Hrvatske udruge poslodavaca. Zadnja je govornica bila Mirjana Zećirević, predstavnica Hrvatskog zavoda za zapošljavanje, koja je se u svom izlaganju osvrnula na važnost sustavnoga razvoja kompetencija za tržište rada i gospodarski rast te iznijela kratak pregled i strukturu trenutačnoga stanja na tržištu rada.
Nakon izlaganja nametnuo se zaključak o nužnosti povezivanja i usklađivanja obrazovne ponude sa zahtjevima tržišta rada te neprestanog poticanja na razvoj ključnih kompetencija, posebice poduzetništva i informacijsko-komunikacijskih vještina te praćenje i predviđanje budućih potreba tržišta rada za zanimanjima i vještinama.
Tema druge panel-raspravebila je Ključne kompetencije i uključivanje osoba s intelektualnim teškoćama. U sklopu rasprave, što ju je moderirala Ana Šimić iz Foruma za kvalitetno udomiteljstvo djece, održano je pet izlaganja. Martina Klisović i Marijana Janković iz Udruge za promicanje inkluzije predstavile su program organiziranoga stanovanja i program zapošljavanja uz podršku te proces cjeloživotnog učenja osoba uključenih u te programe. Senada Halilčević iz Udruge za samozastupanje govorila je o pravu na obrazovanje i Konvenciji o pravima osoba s invaliditetom. Ljiljana Igrić iz Hrvatske udruge za stručnu pomoć djeci s posebnim potrebama – „IDEM“ istaknula je važnost edukacijskog uključivanja za socijalno uključivanje osoba s invaliditetom te predstavila nove oblike potpore uključivanju što ju je razvila Udruga „IDEM“. Mirna Štajduhar iz Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa predstavila je projekt „Uključivanje učenika s teškoćama u obrazovanje za zapošljavanje“ u sklopu IV. komponente – Razvoj ljudskih potencijala IPA programa.
Govornici, a i ostali sudionici rasprave, predstavnici raznih institucija i udruga, naglasili su da osobe s invaliditetom imaju jednako pravo na cjeloživotno učenje kao i svi ostali ljudi. Pravo na obrazovanje jedan je od najvažnijih uvjeta za postizanje istinske ravnopravnosti i uključenosti osoba s intelektualnim teškoćama u društvo u kojemu žive. Zbog toga je nužno osigurati odgovarajuću financijsku i organizacijsku potporu kako bi ljudi s intelektualnim teškoćama imali jednaku priliku za uključivanje u sve oblike cjeloživotnog učenja.