Prijeđite na glavni sadržaj

  PODIJELI SADRŽAJ

Podrška uvođenju strukovnih kurikuluma od strane strukovnih škola i nastavnika opće-obrazovnih i strukovnih predmeta

  Datum objave: 24. travnja 2014.

Unija vještina

  5. ožujka 2025.

VIII. Dani strukovnih nastavnika

  3. prosinca 2024.

Blagdanska čestitka

  21. prosinca 2023.

PRAKSA ZA NASTAVNIKE – 4. CIKLUS

  13. studenoga 2023.

UNESCO-UNEVOC foto natječaj

  8. kolovoza 2023.

Europska godina vještina

  10. ožujka 2023.

Blagdanska čestitka

  22. prosinca 2022.

Obavijest

  4. travnja 2022.

Blagdanska čestitka Agencije

  24. prosinca 2021.

Sretan Svjetski dan učitelja!

  5. listopada 2021.

Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih,provela je analizu eksperimentalne provedbe 22 strukovna kurikuluma u 54 strukovne škole i na uzorku većem od 700 nastavnika.

Tijekom siječnja i veljače 2014. godine, organizirani su sastanci sa svim nastavnicima i stručnim timovima u školama koje imaju eksperimentalnu provedbu strukovnih kurikuluma na kojima su raspravljani svi aspekti provedbe i sami strukovni kurikulumu. Nastavnici su, također, ispunjavali upitnik koji je pripremila Agencija, a podatke je unijela, obradila i analizirala istraživačka agencija GfK – Centar za istraživanje tržišta d.o.o.

U istraživanju je sudjelovalo 758 nastavnika – 491 nastavnik općeobrazovnih predmeta i 267 nastavnika strukovnih predmeta, iz 54 strukovne škole.

Analiza je pokazala kako su novi strukovni kurikulumi su od strane nastavnika ocijenjeni statistički značajno boljim od starih programa u praktično svim kategorijama; omogućuju im veću fleksibilnost u radu, bolju među-predmetnu povezanost, ishodno su orijentirani, omogućuju bolju povezanost  nastavnih sadržaja s ishodima učenja, omogućuju učenicima stjecanje relevantnijih kompetencija i aktivnije sudjelovanje u nastavi, moderniji su, a prednost su i elementi i oblici praćenja i vrednovanja.  S druge strane, nedostatci strukovnih kurikuluma u odnosu na stare programe su nedostatna literatura za učenike i nastavnike te, za neke nastavnike, nedovoljna satnica s obzirom na zadane ishode učenja.

Kao važan podatak ističemo kako je ispitivanje pokazalo kako bi 73% ispitanih nastavnika (i općeobrazovnih i strukovnih predmeta) za sljedeću godinu odabralo novi strukovni kurikulum, umjesto postojećeg nastavnog plana i programa. Ta preferencija je istaknuta kod 80% nastavnika strukovnih predmeta i 69% nastavnika opće-obrazovnih predmeta.
U istraživanju su zasebno analizirani i pojedinačni strukovni kurikulumi.

Rezultati praćenja i analize prve godine eksperimentalne provedbe strukovnih kurikuluma dodatno osnažuju i potkrepljuju mišljenje Agencije o važnosti uvođenja ovih strukovnih kurikuluma i u ostale strukovne škole, ali i potrebi za daljnjim razvijanjem novih strukovnih kurikuluma. Temeljem praćenja provedbe, možemo sa sigurnošću tvrditi da su i strukovne škole prepoznale novu metodologiju i nove sadržaje i njihovu značajnu komparativnu prednost u odnosu na postojeće nastavne planove i programe.

Cjelovito izvješće s rezultatima praćenja prve godine eksperimentalne provedbe 22 strukovna kurikuluma možete pogledati ovdje.