Prijeđite na glavni sadržaj

  PODIJELI SADRŽAJ

Održani IX. Dani strukovnih nastavnika

  Datum objave: 2. prosinca 2025.

Održani IX. Dani strukovnih nastavnika

 

U Šibeniku, u Amadria Parku, od 24. do 26. studenoga 2025. održana je deveta po redu nacionalna konferencija Dani strukovnih nastavnika, koja je okupila gotovo 500 sudionika iz cijele Hrvatske. Ovogodišnja konferencija tematizirala je promjene u sustavu strukovnog obrazovanja kroz modularnu nastavu i uvođenje novih kurikulskih dokumenata.

Događaj je svečano otvorio ravnatelj Agencije, gospodin Mile Živčić, a nazočnima se obratila i ravnateljica Uprave za odgoj i obrazovanje, mr. sc. Vesna Šerepac, kao izaslanica Ministra znanosti, obrazovanja i mladih. Tijekom tri dana sudionici su imali priliku sudjelovati na sektorskim radionicama i plenarnim predavanjima s primjerima dobre prakse:

Izv. prof. dr. sc. Mislav Balković, rektor sveučilišta Algebra Bernays, održao je predavanje na temu „Obrazovanje za budućnost“. U svom izlaganju govorio je o potrebi za razvojem digitalnih kompetencija, kreativnosti i suradnje čovjeka s tehnologijom, u kontekstu ubrzanog razvoja umjetne inteligencije i promjena na tržištu rada.

Izv. prof. dr. sc. Mislav Balković_Obrazovanje za budućnost

Suzana Mikulić, „Odgovornost, suradnja i komunikacija u modularnoj nastavi – iskustvo iz modula IKT u uredskom poslovanju“

Dipl. oec. Suzana Mikulić u svom plenarnom predavanju predstavila je kulturu odgovornosti u modularnoj nastavi. Kao takva, modularna nastava razvija odgovornost, suradnju i komunikaciju kroz integrirane scenarije i timsko planiranje. Aktivnosti uključuju digitalnu suradnju, online prezentacije i zajedničke projekte. Pritom takav način rada nudi višestruke benefite za učenike i nastavnike. Nastavnicima omogućuje razvoj profesionalnih kompetencija i bolju usklađenost ishoda i aktivnosti učenja, dok učenicima pomaže u razvoju suradničkih i komunikacijskih vještina te jačanju samopouzdanja.

Suzana_Mikulić_Odgovornost suradnja i komunikacija u modularnoj nastavi

Sanja Arambašić, „Aktivna učionica – pretvorite slušatelja u kreatora“

U svom predavanju, mr. sc. Sanja Arambašić istaknula je važnost angažmana učenika i njegov utjecaj na postizanje planiranih ishoda učenja. Pritom je nužno odabrati strategije koje će pomoći u jačanju intrinzične motivacije i kognitivnog angažmana učenika s obzirom na specifičan modul i planirane ishode učenja. Posebice je staknula metode Think-Pair-Share, Learning Stations, Peer Teaching, Project-Based Learning i Growth Mindset pomoću kojih učenik preuzima odgovornost za svoj rad i ujedno uči prilagoditi se novim izazovima koje mu se postavljaju – danas u školu, sutra na radnom mjestu.

Sanja Arambašić_Od učenika do kreatora

Tomislav Antolović, „Učenje temeljeno na radu za razvoj vještina potrebnih danas“

Svojim predavanjem, ravnatelj Elektrostrojarske obrtničke škole u Zagrebu Tomislav Antolović istaknuo je kako UTR povezuje školu i poslodavce te omogućuje bolje stjecanje kompetencija kroz stvarne radne zadatke. Kada se ishodi učenja ostvaruju u pravom radnom okruženju, učenik razvija sigurnost, odgovornost i profesionalan odnos prema radu. Krajnji cilj je da škola bude mjesto u kojem učenici uče na način koji odgovara današnjem tržištu rada i modernoj tehnologiji.

Tomislav_Antolović_Učenje temeljeno na radu za razvoj vještina potrebnih danas

Damir Jakšić, „Od „znam“ do „Mogu“ – autentično vrednovanje i digitalni alati u punom pogonu“

Predavanje dipl. ing. el. Damira Jakšića istaknulo je važnost koncepta autentičnog vrednovanja. Novi načina poučavanja će olakšati nastavnicima provođenje UTR-a i pomoći učenicima da budu kompetentniji u radu. Autentično vrednovanje se postiže kroz radne situacije, e-portfolija i jasne rubrike. Kombinacija formativnog i sumativnog pristupa, praktični zadaci i triangulacija dokaza omogućuju veći fokus na kompetencije i realne izazove u radu.

Damir Jakšić_Od znam do mogu

Uz plenarna predavanja, održane su radionice za sve sektore strukovnog obrazovanja, koje su vodili sektorski savjetnici. Poseban naglasak bio je na integraciji novih kurikulskih dokumenata, razvoju kompetencija i povezivanju teorije s praksom.

PPT Elektrotehnika i računarstvo_DSN 2025

PPT Graditeljstvo, geodezija i arhitektura_DSN 2025

PPT Grafička tehnologija i audiovizualne tehnologije_DSN 2025

PPT Moda, tekstil i koža_POSEBNI KURIKULI_DSN 2025

PPT Promet i logistika_DSN 2025

PPT Strojarstvo i brodogradnja_DSN 2025

PPT Zdravstvo_DSN 2025

Završnog dana konferencije, Vesna Anđelić, pomoćnica ravnatelja za razvoj strukovnog obrazovanja, govorila je o planiranju, izvedbi i vrednovanju u modularnoj nastavi. Istaknula je važnost smislenog izvedbenog kurikula, povezivanja ishoda s aktivnostima te suradnje nastavnika kako bi se očuvala modularnost. Josip Ivoš, voditelj Odjela za praćenje i evaluaciju, predstavio je FreeDOM, digitalni repozitorij drugih obrazovnih materijala. FreeDOM omogućuje besplatan pristup priručnicima, kurikulima, modulima i drugim obrazovnim sadržajima, a namijenjen je učenicima, nastavnicima i polaznicima obrazovanja odraslih.

Vesna Anđelić_Planiranje, izvedba i vrednovanje u modularnoj nastavi

Josip Ivoš_FreeDOM_DSN 2025

Dani strukovnih nastavnika potvrdili su važnost razmjene iskustava, primjera dobre prakse i suradnje s poslodavcima kao ključne korake za implementaciju modularne nastave i novih kurikulskih dokumenata.