Održana Konferencija za stručne suradnike – pedagoge
Datum objave: 28. ožujka 2025.

Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih sredinom ožujka, točnije od 18. do 20. ožujka 2025. godine, u Amadria Park hotelima Šibenik, po prvi puta je organizirala skup za stručne suradnike – pedagoge strukovnih škola u Republici Hrvatskoj pod nazivom Konferencija za stručne suradnike – pedagoge.
Ovim događanjem naglasila se važnost i uloga stručnih suradnika – pedagoga u skorašnjim promjenama u sustavu strukovnog obrazovanja kroz uvođenje modularnih strukovnih kurikula. Novi modularni pristup nastavi donijet će promjene ne samo u planiranju, organizaciji i izvedbi procesa učenja i poučavanja, već i u pristupu planiranju, vrednovanju te podršci učenicima i nastavnicima. Stručni suradnici – pedagozi mogu značajno doprinijeti osmišljavanju podrške učenicima i nastavnicima u prilagodbi na drugačije planiranje procesa učenja i poučavanja te metode rada. Sudionici konferencije su imali priliku razmijeniti iskustva s kolegama iz drugih škola, raspraviti izazove u provedbi modularne nastave te steći uvid u različite pristupe i primjere dobre prakse.
U tri dana događanja okupilo se više 200 stručnih suradnika, održano je ukupno 6 plenarnih predavanja i 3 radionice koje su vodili sektorski savjetnici Agencije.
U nastavku donosimo sažetke plenarnih predavanja i prezentacije predavača:
- Lidija Novosel – „Modularna nastava – osnovni pojmovi“
Viša savjetnica Sanja Kelava i Voditeljica odjela za tercijarne djelatnosti Lidija Novosel, u svom predavanju upoznale su sudionike s osnovnim pojmovima modularne nastave u strukovnom obrazovanju. Istaknuti su pravni i strateški dokumenti koji reguliraju strukovno obrazovanje i njegovu modernizaciju. Sudionici su upoznati s ključnim konceptima kao što su standard zanimanja, standard kvalifikacije, strukovni kurikul i sektorski kurikul. Predstavljena je metodologija planiranja modula i definiranja skupova ishoda učenja (SIU), kao i sustav bodovanja kroz CSVET sustav (Croatian Credit System for Vocational Education), koji omogućuje usporedbu s Europskim kvalifikacijskim okvirom (EQF). U konačnici, sudionici su dobili zaokružen uvid u koncept modularne nastave gdje je poseban naglasak stavljena na fleksibilnost i prilagodljivost modularne nastave učenicima i tržištu rada.
Modularna nastava u strukovnom obrazovanju Lidija Novosel
- izv. prof. dr. sc. Morana Koludrović – “Uloga pedagoga u implementaciji modularne nastave”
U svom predavanju izv. prof. dr. sc. Morana Koludrović predstavila je ključne aspekte kurikularne reforme strukovnog obrazovanja s naglaskom na modularnu nastavu i ulogu pedagoga u njezinoj implementaciji. Naglasila je kako pedagog ima središnju ulogu u organizaciji i provedbi odgojno-obrazovnog rada, suradnji s različitim dionicima, administrativnim zadacima te osiguravanju i unaprjeđivanju kvalitete obrazovnog sustava. Savjetodavna i mentorska uloga pedagoga posebno dolazi do izražaja u procesu reforme, gdje pomaže nastavnicima i učenicima da se prilagode novim metodama rada.
Također je istaknuto da se modularna nastava temelji se na dugogodišnjim pedagogijskim spoznajama i na aktivnom sudjelovanju učenika u procesu učenja. U odnosu na tradicionalne metode, modularni pristup omogućuje veću fleksibilnost, individualizaciju i jasno definirane ishode učenja. Međutim, implementacija modularne nastave nosi i određene izazove, uključujući prilagodbu rasporeda, otpor dijela nastavnika prema promjenama te potrebu za boljom međusobnom suradnjom. Unatoč tome, prednosti modularne nastave su višestruke, objasnila je profesorica Koludrović: smanjenje problema s disciplinom, povećanje prepoznatljivosti škole, lakše praćenje napretka učenika i nastavnika te razvoj kompetencija koje su prilagođene suvremenim potrebama tržišta rada. Pritom je glavna zadaća pedagoga osigurati kvalitetnu podršku nastavnicima i učenicima, olakšati prijelaz na modularnu nastavu te poticati razvoj obrazovnog sustava koji je usmjeren na učenika. Dakle, pedagog, kao duša obrazovne ustanove, ima ključnu ulogu u ovom procesu, jer upravo on svojim znanjem i djelovanjem omogućava ostvarenje ciljeva reforme i unapređenje kvalitete nastave.
Uloga pedagoga u implementaciji modularne nastave, Morana Koludrović
- Karmen Bračić Bunčec – „Kurikulum ustanove vs. školski kurikulum“
U svom predavanju, pedagoginja Karmen Bračić Bunčec, obradila je razliku između školskog kurikuluma i kurikuluma ustanove u kontekstu strukovnog obrazovanja. Školski kurikulum temelji se na nacionalnom kurikulumu i uključuje dugoročne i kratkoročne planove, dok kurikulum ustanove detaljno razrađuje odgojno-obrazovni proces specifičan za pojedinu školu, uključujući identitet škole, izborne module i suradnju s gospodarstvom. Na primjeru Srednje škole Zabok, prikazani su koraci u izradi kurikuluma ustanove, prilagodba strukovnog obrazovanja potrebama tržišta te povezivanje općeobrazovnih i strukovnih predmeta kroz projektne aktivnosti. Istaknuti su izazovi, poput prilagodbe promjenama i osiguravanja kvalitete, ali i prednosti fleksibilnosti i prepoznatljivosti škole kroz specifične programe.
Kurikulum ustanove vs. školski kurikulum, Karmen Bračić Bunčec
- Matea Ćorluka – “Od kurikula ustanove do implementacije”
Pedagoginja Matea Ćorluka prikazala je iskustvo Tehničke škole Slavonski Brod u procesu implementacije modularne nastave. Kroz primjer eksperimentalnog programa za stjecanje kvalifikacije Tehničar/ka za 3D tehnologije, objasnila je razvoj kurikuluma ustanove i njegovu praktičnu primjenu. Poseban naglasak stavljen je na ulogu pedagoga u modularnoj nastavi, koji pruža podršku nastavnicima i učenicima, sudjeluje u organizaciji rada te pomaže u rješavanju izazova pri implementaciji. Istaknute su prednosti modularne nastave, poput veće fleksibilnosti i usmjerenosti na učenika, ali i izazovi, uključujući prilagodbu nastavnika i organizacijske promjene. Zaključeno je da ključni čimbenici uspjeha uključuju timski rad, jasnu organizaciju i postupnu prilagodbu na novi način poučavanja.
Od kurikula ustanove do implementacije, Matea Ćorluka
5. Blaženka Pul – “Komunikacija i suradnja između nastavnika i stručnih suradnika u modularnoj nastavi”
Pedagoginja Blaženke Pul, održala je predavanje na temu “Komunikacija i suradnja između nastavnika i stručnih suradnika u modularnoj nastavi”. Sudionici su kroz predavanje spoznali ključnu ulogu učinkovite komunikacije i suradnje u uspješnoj provedbi modularne nastave. Modularna nastava donosi promjene u organizaciji obrazovnog procesa, stoga je nužno osigurati podršku nastavnicima kroz edukaciju, mentorstvo i jasne smjernice u izradi i provedbi kurikula. Poseban naglasak stavljen je na izazove s kojima se nastavnici susreću, poput razumijevanja modularne nastave, izostanka predmetne podjele te potrebe za prilagodbom načina poučavanja i vrednovanja ishoda učenja. Pedagog i drugi stručni suradnici igraju važnu ulogu u pružanju podrške nastavnicima, poticanju kreativnog i inovativnog pristupa te prilagodbi nastavnog procesa različitim potrebama učenika, uključujući darovite učenike i one s teškoćama. Uspješna implementacija modularne nastave zahtijeva otvorenu komunikaciju, timski rad i fleksibilnost svih sudionika. Redoviti sastanci, razmjena ideja i rješavanje nedoumica kroz dijalog ključni su za unapređenje nastavnog procesa. Jasna struktura kurikula, suradnja svih dionika te kontinuirana edukacija omogućuju kvalitetniju nastavu usmjerenu na učenike i njihove kompetencije.
Komunikacija i suradnja između nastavnika i stručnih suradnika u modularnoj nastavi, Blaženka Pul
6. Nataša Stefanovski – „Projektna nastava – uloga stručnog suradnika“
Nataša Stefanovski, stručna suradnica – psihologinja, u svom predavanju naglasila je važnost stručnih suradnika u implementaciji projektne nastave u okviru kurikularne reforme strukovnog obrazovanja. Predstavila je program “Turistički tehničar destinacije”, koji je učenicima omogućio stjecanje specijalističkih vještina u turizmu i ugostiteljstvu kroz učenje temeljeno na radu. Učenici su bili uključeni u sve faze projekta, od kreiranja vizualnog identiteta do prezentacije održivih turističkih praksi, a posebna pažnja posvećena je razvoju komunikacijskih vještina i poslovnog bontona, važnih za profesionalni nastup učenika u turizmu. Evaluacija eksperimentalnog programa uključila je anketiranje učenika, nastavnika i roditelja, pri čemu su identificirani izazovi poput nedostatka prostora, opreme i podrške sustava.
Projektna nastava – uloga stručnog suradnioka, Nataša Stefanovski
Također donosimo prezentacije sa savjetničkih radionica:
Grupa 1_Radionica_Konferencija za stručne suradnike pedagoge
Grupa 2_Radionica_Konferencija za stručne suradnike pedagoge
Grupa 3_Radionica_Konferencija za stručne suradnike pedagoge
Grupa 4_Radionica_Konferencija za stručne suradnike pedagoge
Grupa 5_Radionica _Konferencija za stručne suradnike pedagoge
Grupa 5_Radionica_Konferencija za stručne suradnike pedagoge
Grupa 5_Radionica_Konferencija za stručne suradnike pedagoge
Konferencija za stručne suradnike – pedagoge naglasila je kako pedagozi svojim motivacijskim i organizacijskim vještinama igraju ključnu ulogu u uspješnoj provedbi reforme. Sudionicima konferencije pružene su smjernice i alati za unapređenje vlastitih metoda rada i prilagodbu na nove kurikularne zahtjeve te omogućeno da se povežu s kolegama iz cijele Hrvatske, što je važno za buduću suradnju i razmjenu znanja.
























PODIJELI SADRŽAJ