Prijeđite na glavni sadržaj

  PODIJELI SADRŽAJ

Strateški dokumenti

Sukladno Nacionalnoj razvojnoj strategiji Republike Hrvatske do 2030. godine (NN, broj 13/2021.), posebno je istaknuto područje obrazovne politike te su navedeni glavni ciljevi:

  • unaprjeđenje reformskih procesa definiranjem strukture nacionalnih kurikuluma te prilagodba odgojno-obrazovnih ustanova kurikulumskom pristupu temeljenom na ishodima učenja i pristupu odgojno-obrazovnog rada prilagođenog učeniku
  • unaprjeđenje i modernizacija osnovnoškolskog i srednjoškolskog sustava odgoja i obrazovanja radi produljenja efektivnog vremena provedenog u učenju i ostvarivanja zadanih odgojno-obrazovnih ishoda
  • podizanje čitalačke, matematičke i prirodoslovne pismenosti
  • razvijanje analitičkog rasuđivanja te kritičkog i kreativnog mišljenja, kao i algoritamskog i konceptualnog razmišljanja
  • promicanje kognitivnog, etičkog, emocionalnog, estetskog i tjelesnog razvoja djece i učenika
  • osiguravanje jednakih uvjeta sustavnog odgoja i obrazovanja postupnim uvođenjem cjelodnevne nastave za učenike osnovnih škola
  • razvoj cjelovite potpore za djecu i učenike i sprječavanja napuštanja sustava obrazovanja te ulaska u NEET skupinu, s naglaskom na ranjive skupine te djecu i učenike s teškoćama u razvoju
  • osiguranje ranog prepoznavanja i podrške u odgoju i obrazovanju darovite djece i učenika
  • podizanje kvalifikacijskih standarda nastavnika i ravnatelja te privlačenje i zadržavanje kvalitetnih odgojno-obrazovnih djelatnika, s posebnim naglaskom na one za koje postoji manjak u odgojno-obrazovnom sustavu
  • povećanje kvalitete, učinkovitosti i relevantnosti sustava strukovnog obrazovanja kroz jačanje i promicanje učenja temeljenog na radu, izvrsnosti i fleksibilnosti
  • daljnji razvoj regionalnih centara kompetentnosti i unaprjeđenje kvalitete rada strukovnih škola te njihovo povezivanje s gospodarstvom i tržištem rada
  • razvoj temeljnih kompetencija, uključujući kompetencije »učiti kako učiti« i poduzetničkih kompetencija
  • poticanje i nagrađivanje inovativnih, kreativnih i poduzetnih pothvata odgojno-obrazovnih djelatnika i učenika
  • poboljšanje kvalitete i relevantnosti programa za obrazovanje odraslih radi povećanja udjela odraslog stanovništva u procesima cjeloživotnog učenja
  • jačanje informacijsko-komunikacijske infrastrukture u odgojno-obrazovnim ustanovama i digitalne pismenosti učenika i odgojno-obrazovnih djelatnika
  • razvoj cjelovitoga i računalnog sustava osiguranja kvalitete obrazovanja te povećanje razine digitalne zrelosti škola.

 

Nacionalni plan razvoja sustava obrazovanja za razdoblje do 2027. godine, u Posebnom cilju broj 4: Povećati udio odraslog stanovništva u procesima cjeloživotnog učenja, ističe 7 mjera koje se odnose na obrazovanje odraslih:

  • Mjera 4.1. Razviti programe obrazovanja odraslih te razviti i provoditi programe vrednovanja neformalno i informalno stečenih ishoda učenja za unaprjeđenje vještina i kompetencija odraslih osoba
  • Mjera 4.2. Nastaviti razvoj sustava osiguravanja kvalitete u obrazovanju odraslih
  • Mjera 4.3. Jačati kapacitete andragoških djelatnika u sustavu obrazovanja odraslih. Mjera 4.4. Implementirati alate za samoprocjenu i procjenu vještina i aktivnosti profesionalnog usmjeravanja odraslih osoba
  • Mjera 4.5. Promovirati cjeloživotno učenje i niz aktivnosti usmjerenih na opću populaciju u cilju podizanja svijesti o važnosti cjeloživotnoga učenja
  • Mjera 4.6. Osigurati financijske poticaje korisnicima za uključivanje u prioritetne programe osposobljavanja i usavršavanja u području stjecanja temeljnih vještina
  • Mjera 4.7. Povećati razinu internacionalizacije obrazovanja odraslih.

 

Nacionalna razvojna strategija Republike Hrvatske do 2030. godine

Nacionalni plan razvoja sustava obrazovanja za razdoblje do 2027. godine

DOKUMENTI

  pdf   (1.58 MB)

ESF Modernizacija ASOO
Strukovno obrazovanje

Modularna nastava

Poljoprivreda, prehrana i veterina

Šumarstvo i drvna tehnologija

Geologija, rudarstvo, nafta i kemijska tehnologija

Moda, tekstil i koža

Grafička tehnologija i audiovizualne tehnologije

Strojarstvo, brodogradnja i metalurgija

Elektrotehnika i računalstvo

Graditeljstvo geodezija i arhitektura

Ekonomija, trgovina i poslovna administracija

Turizam i ugostiteljstvo

Promet i logistika

Zdravstvo, psihologija, edukacijska rehabilitacija, logopedija i socijalne djelatnosti

Osobne, usluge zaštite i druge usluge

Općeobrazovni predmeti u srednjim školama

Učenici s teškoćama u razvoju

Opis sustava strukovnog obrazovanja i osposobljavanja

Metodologija izrade sektorskih kurikuluma

Smjernice za primjenu strukovnih kurikula

Metodologija izrade strukovnih kurikuluma

Metodologija izrade kurikuluma ustanove za strukovno obrazovanje

Standardi kvalifikacija

Natjecanja učenika strukovnih škola

Stari kurikulumi/nastavni planovi i programi

Poljoprivreda, prehrana i veterina

Šumarstvo i drvna tehnologija

Geologija, rudarstvo, nafta i kemijska tehnologija

Moda, tekstil i koža

Grafička tehnologija i audiovizualne tehnologije

Strojarstvo, brodogradnja i metalurgija

Elektrotehnika i računalstvo

Graditeljstvo geodezija i arhitektura

Ekonomija, trgovina i poslovna administracija

Turizam i ugostiteljstvo

Promet i logistika

Zdravstvo, psihologija, edukacijska rehabilitacija, logopedija i socijalne djelatnosti

Osobne, usluge zaštite i druge usluge

Općeobrazovni predmeti u srednjim školama

Učenici s teškoćama u razvoju

Nastavni planovi srednjih strukovnih škola

Drugi obrazovni materijali

Popis odobrenih drugih obrazovnih materijala

Popis skupova ishoda učenja za izradu DOM-ova

Dokumenti

Strateški dokumenti

Zakoni i podzakonski akti

Ostalo

Pretraživanje škola i programa

PIKASO