Digitalne kompetencije za nastavnike
Letak projekta
pdf (100.60 KB)
Poziv za iskaz interesa za izlaganje na Državnom natjecanju učenika strukovnih škola WorldSkills Croatia 2025.
11. veljače 2025.
Objavljen Godišnji plan objave poziva za 2025. godinu
5. veljače 2025.
Predstavljeni su nacionalni rezultati istraživanja PIAAC
10. prosinca 2024.
Svečano otvoren 18. Tjedan cjeloživotnog učenja
3. prosinca 2024.
Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih (ASOO) u sklopu programa Erasmus+, Ključna aktivnost 2 za područje općeg obrazovanja, provela je projekt “Digitalne kompetencije za nastavnike”, kojemu je cilj bio stvoriti portal koji će omogućiti nastavnicima e-učenje i usavršavanje u polju pet digitalnih kompetencija:
- prepoznavanje potrebe za informacijom
- pronalaženje i prikupljanje informacija putem računala
- analiza i procjena informacija
- korištenje (pohranjivanje, stvaranje i prikazivanje)informacija putem računala
- objavljivanje i razmjena informacija putem Interneta.
Svrha projekta: povećanje osposobljenosti nastavnika za sigurnu i kritičku upotrebu informacijsko-komunikacijske tehnologije za rad, u osobnomu i društvenom životu te u komunikaciji.
Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih bila je koordinator projekta, a projekt se provodio u suradnji s 5 partnerskih institucija iz Slovenije (PIA, informacijski sistemi in storitve d.o.o. i Miška d.o.o.), Španjolske (Fundación para la Formación, la Cualificación y el Empleo en el Sector Metal de Asturias), Litve (Kauno regioninis inovaciju centras) i Turske (Konya İl Milli Eğitim Müdürlüğü).
Projekt je prepoznao važnost i nužnost unaprjeđenja sustava kontinuiranog usavršavanja nastavnika u području digitalnih kompetencija. Projekt je posvećen razvoju niza otvorenih obrazovnih resursa (OER) za osposobljavanje nastavnika u području digitalnih kompetencija i procjene njihovog znanja na kraju tečaja. Važan cilj ovog projekta bio je razvoj sustava stručnog usavršavanja i procjene naučenoga s minimalnim financijskim ulaganjima, i to uvođenjem sustava stručnog ocjenjivanja drugih sudionika tečaja (peer review), čime će se izbjeći postojeća praksa u kojoj polaznike ocjenjuju mentori.
Aktivnosti projekta bile su:
- razvoj sadržaja pet online tečajeva
- izrada portala za e-učenje
- razvoj sustava za provjeru i vrjednovanje znanja
- testiranje portala
- usavršavanje nastavnika u stjecanju digitalne kompetentnosti
Kroz sve navedeno nastavnike se osposobilo da pouzdano i kritički koriste informacijsko-komunikacijske tehnologije (IKT) u nastavi, surađuju i komuniciraju pomoću IKT-a, te koriste alate za stvaranje e-sadržaja.
Projekt je dobio potporu u iznosu od 126.912,00 EUR, a trajao je od 1. rujna 2014. do 31. kolovoza 2016.godine.
Letak projekta
pdf (100.60 KB)
PODIJELI SADRŽAJ