Promišljanje obrazovanja: Ulaganje u vještine za bolja socioekonomska postignuća

Europska komisija je 20. studenoga 2012. godine u Strasbourgu predstavila novu strategiju za unaprjeđenje sustava obrazovanja i osposobljavanja naziva Promišljanje obrazovanja: ulaganje u vještine za bolja socioekonomska postignuća.  

Europski sustavi obrazovanja i osposobljavanja i dalje ne uspijevaju isporučiti odgovarajuće vještine za zapošljavanje te nisu razvili prijeko potrebna partnerstva s poslovnim svijetom. Samim time upitno je i ostvarivanje obrazovnih ciljeva definiranih europskom strategijom za pametan, održiv i uključiv rast – Europa 2020. 

Dakle, cilj ove strategije jest potaknuti zemlje članice da odmah poduzmu mjere koje će osigurati da mladi ljudi razviju vještine i kompetencije potrebne tržištu rada i da ostvare ciljeve zemalja vezane za rast i radna mjesta. Uz to, strategija treba doprinijeti ostvarivanju obrazovnih ciljeva naglašenih u europskoj razvojnoj strategiji Europa 2020.

Strategija Promišljanje obrazovanja posebno naglašava problem nezaposlenosti mladih te ranog napuštanja obrazovanja diljem Europske unije i potiče zemlje članice na daljnja ulaganja u sustave obrazovanja i osposobljavanja te na razvoj vještina, s naglaskom na poduzetničke, i kompetencija koje odgovaraju potrebama tržišta rada. U ostvarivanju tog dijela strategije od velike će važnosti biti povezivanje obrazovnog i poslovnog svijeta.

Kako bi se podigla kvaliteta strukovnih (i poduzetničkih) vještina, aktivnosti u obrazovanju trebaju biti usmjerene na uspostavljanje i razvoj vrhunskog sustava strukovnog obrazovanja i osposobljavanja, poticanje i promicanje učenja na radnom mjestu, olakšavanje procesa priznavanja kvalifikacija stečenih izvan sustava formalnog obrazovanja, identificiranje nastavničkih kompetencija te uspostavljanje partnerstava.

Prioriteti koji su temelj za provedbu obrazovnih reformi u  zemljama članicama su sljedeći:
  1. Poticanje izvrsnosti u strukovnom obrazovanju i osposobljavanju,
  2. Poboljšanje učinka dijela učenika koji su u riziku od ranog napuštanja školovanja te koji posjeduju nisku razinu osnovnih vještina,
  3. Jačanje pružanja transverzalnih vještina koje povećavaju zapošljivost, kao što su poduzetničke inicijative, digitalne vještine i strani jezici,
  4. Smanjiti broj niskokvalificiranih odraslih osoba,
  5. Pojačati korištenje učenja potpomognutog informacijskim i komunikacijskim tehnologijama te pristup visokokvalitetnim otvorenim obrazovnim sadržajima,
  6. Pregledati i jačati stručne profile svih nastavničkih zanimanja.
 Uz navedenu strategiju izrađeni su i sljedeći dokumenti koji će potpomagati njenu provedbu:
  • Praćenje obrazovanja i osposobljavanja 2012.,
  • Promišljanje obrazovanja – analiza po zemljama,
  • Jezične kompetencije za zapošljivost, mobilnost i rast,
  • Partnerstva i prilagodljivi putovi za cjeloživotni razvoj vještina,
  • Procjena ključnih kompetencija u inicijalnom obrazovanju i osposobljavanju,
  • Strukovno obrazovanje i osposobljavanje za bolje vještine, rast i radna mjesta,
  • Potpora nastavničkim zanimanjima za bolje ishode učenja.
Navedene dokumente možete pročitati ovdje.
Pikaso
Refernet
world skills croatia
Verzija za ispis
NOVOSTI I NAJAVE
  • Produžen je Javni poziv trgovačkim društvima, ustanovama, obrtima i drugim pravnim subjektima za organizaciju stručnoga skupa za usavršavanje nastavnika strukovnih predmeta više
  • Odluka o izboru dobitnika nagrade "Maslačak znanja"za postignuća u učenju odraslih osoba više
  • PRODUŽEN JE JAVNI POZIV ZA PRIJAVU PREDAVAČA NA STRUČNIM SKUPOVIMA ZA NASTAVNIKE STRUKOVNIH PREDMETA više
  • PRODUŽEN JE JAVNI POZIV ZA PRIJAVU DOMAĆIH PREDAVAČA NA ZAJEDNIČKIM OPĆIM PREDAVANJIMA I SEKTORSKIM PREDAVANJIMA/RADIONICAMA NA 3. DANIMA STRUKOVNIH NASTAVNIKA više
  • JAVNI POZIV TRGOVAČKIM DRUŠTVIMA, USTANOVAMA, OBRTIMA I DRUGIM PRAVNIM SUBJEKTIMA ZA ORGANIZACIJU STRUČNOGA SKUPA ZA USAVRŠAVANJE NASTAVNIKA STRUKOVNIH PREDMETA više