Naslovna
O nama
OBRAZOVNI PROGRAMI
Razvoj obrazovnih programa
Priznavanje inozemnih kvalifikacija
Pomoćnički ispit
Međunarodna suradnja i projekti
Osiguranje kvalitete
Stručna usavršavanja
Stručni ispiti i napredovanja
Natjecanja učenika
Pomoćna nastavna sredstva
Dokumenti
Korisni linkovi
Arhiva novosti i najava
Kontakt

Podrška uvođenju strukovnih kurikuluma od strane strukovnih škola i nastavnika opće-obrazovnih i strukovnih predmeta

Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih,provela je analizu eksperimentalne provedbe 22 strukovna kurikuluma u 54 strukovne škole i na uzorku većem od 700 nastavnika.

Tijekom siječnja i veljače 2014. godine, organizirani su sastanci sa svim nastavnicima i stručnim timovima u školama koje imaju eksperimentalnu provedbu strukovnih kurikuluma na kojima su raspravljani svi aspekti provedbe i sami strukovni kurikulumu. Nastavnici su, također, ispunjavali upitnik koji je pripremila Agencija, a podatke je unijela, obradila i analizirala istraživačka agencija GfK - Centar za istraživanje tržišta d.o.o.

U istraživanju je sudjelovalo 758 nastavnika - 491 nastavnik općeobrazovnih predmeta i 267 nastavnika strukovnih predmeta, iz 54 strukovne škole.

Analiza je pokazala kako su novi strukovni kurikulumi su od strane nastavnika ocijenjeni statistički značajno boljim od starih programa u praktično svim kategorijama; omogućuju im veću fleksibilnost u radu, bolju među-predmetnu povezanost, ishodno su orijentirani, omogućuju bolju povezanost  nastavnih sadržaja s ishodima učenja, omogućuju učenicima stjecanje relevantnijih kompetencija i aktivnije sudjelovanje u nastavi, moderniji su, a prednost su i elementi i oblici praćenja i vrednovanja.  S druge strane, nedostatci strukovnih kurikuluma u odnosu na stare programe su nedostatna literatura za učenike i nastavnike te, za neke nastavnike, nedovoljna satnica s obzirom na zadane ishode učenja.

Kao važan podatak ističemo kako je ispitivanje pokazalo kako bi 73% ispitanih nastavnika (i općeobrazovnih i strukovnih predmeta) za sljedeću godinu odabralo novi strukovni kurikulum, umjesto postojećeg nastavnog plana i programa. Ta preferencija je istaknuta kod 80% nastavnika strukovnih predmeta i 69% nastavnika opće-obrazovnih predmeta.
U istraživanju su zasebno analizirani i pojedinačni strukovni kurikulumi.

Rezultati praćenja i analize prve godine eksperimentalne provedbe strukovnih kurikuluma dodatno osnažuju i potkrepljuju mišljenje Agencije o važnosti uvođenja ovih strukovnih kurikuluma i u ostale strukovne škole, ali i potrebi za daljnjim razvijanjem novih strukovnih kurikuluma. Temeljem praćenja provedbe, možemo sa sigurnošću tvrditi da su i strukovne škole prepoznale novu metodologiju i nove sadržaje i njihovu značajnu komparativnu prednost u odnosu na postojeće nastavne planove i programe.

Cjelovito izvješće s rezultatima praćenja prve godine eksperimentalne provedbe 22 strukovna kurikuluma možete pogledati ovdje.
 
Pikaso
Refernet
world skills croatia
Verzija za ispis
NOVOSTI I NAJAVE
  • Maslačak znanja 2018. vi�e
  • Obavijest dani strukovnih nastavnika vi�e
  • Održan stručni skup_ advent na TTF-u u obrazovnom sektoru IV. Tekstil i koža vi�e
  • Predstavnica Agencije sudjelovala na tematskom seminaru vi�e
  • Više od 80 milijuna kuna iz Europskoga socijalnog fonda za mlade istraživače vi�e